قم؛

امروز امکانات خوبی برای تحصیل طلبه ها فراهم است/ زمان قدیم عقرب در کلاس های درس حضور داشت

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید گفت:امروز به برکت تلاش های علمای بزرگ مسجدها و مدرسه های متعددی برای تحصیل طلبه ها ایجاد شد که بسیاری از مشکل های قبل را حل و فضای خوبی را برای تحصیل مشتاقان علوم دینی فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، این مرجع تقلید روز چهارشنبه درجلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، بیان کرد: روزگاری در همین قم علما مکانی برای درس گفتن نداشتند و مجبور بودند در مقبره ها با وجود سختی زیاد، مباحث مورد نظر خود را تدریس کنند؛ گاهی در وسط درس عقرب ها در میان طلاب رفت و آمد می کردند.
 
وی ادامه داد: اما امروز به برکت تلاش های علمای بزرگ همچون مرحوم آیت الله بروجردی و آیت الله گلپایگانی، مسجدها و مدرسه های متعددی (همچون مسجد اعظم ) برای تحصیل طلبه ها ایجاد شد که بسیاری از مشکل های قبل را حل و فضای خوبی را برای تحصیل مشتاقان علوم دینی فراهم کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که عقل بهترین راهنمای بشر است، افزود: انسان اگر مدیریت زندگی خود را به دست عقل بدهد، شکست نمی خورد اما اگر زندگی به سمت پیروی از هوا و هوس رفت، انسان اسیر دست شیطان می شود.
آیت الله سبحانی گفت: انسان هایی هستند که عقل دارند اما عقلشان دست هوا و هوس است درحالی که عقل مومن دراختیار خود اوست و می داند چگونه از آن استفاده کند.
وی بیان کرد: در طبیعت انسان هوا و هوس وجود دارد اما باید آن را در اختیار عقل قرار دهد تا در مسیر سعادت حرکت کند و گرفتار جهالت نشود.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار