زاهدان؛

جشن نیکوکاری با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی" در سیستان وبلوچستان

جشن نیکوکاری ۱۸ تا ۲۰ اسفند در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

جشن نیکوکاری  با شعار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: جشن نیکوکاری در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اسفندماه امسال با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی" در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

رضا شهرکی افزود: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های حمایتی از مردم محروم و نیازمند، برنامه‌های مختلفی را در سرفصل‌هایی از جمله بهداشت و درمان، اشتغال، فرهنگی، تسهیلات کارگشایی، حمایت و سلامت دنبال می‌کند؛ اما جهت بهبود وضعیت معیشت مردم و پیشگیری از مشکلات اجتماعی، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: 98 هزار خانوار با جمعیت 250 هزار نفر در سطح استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که علاوه بر برخورداری از خدمات حمایتی و معیشتی، از برنامه‌های حوزه توانمندسازی این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند تا در نهایت از پوشش خارج شده و خودکفا شوند.

وی با بیان اینکه 28 هزار یتیم کمتر از 18 سال تحت حمایت این نهاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تاکیدات ائمه اطهار(ع) و آموزه‌های قرآن کریم، خدمت به قشر ضعیف جامعه بوده و اساساً رسیدن به جامعه پویا نیازمند شناخت مسائل اجتماعی است؛ بنابراین باید یک برنامه ویژه برای خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه تهیه شود.

وی گفت: تلاش کمیته امداد بر این است که علاوه بر ارائه خدمات کمک معیشتی به افراد نیازمند و محروم، توانمندسازی آنها برای کارآفرینی و نجات از فقر را نیز با قوت دنبال کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار