فرمانده عراقی: آماده وارد کردن ضربه نهایی به داعش در نینوا هستیم

یک فرمانده ارشد جنگ گفت نیروهای عراقی آماده واردکردن ضربه نهایی به داعش درنینوا شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرکل سرایا الجهاد از گروه های الحشدالشعبی حاضر در عملیات موصل شامگاه سه شنبه از اعلام پیروزی نهایی در جنگ علیه داعش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نیروهای عراقی هم اکنون برای واردکردن ضربه نهایی به داعش در سه جبهه اصلی استان نینوا آماده صدور فرمان عملیات هستند.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نیروهای سرایا الجهاد در کنار سایر گروه های الحشد الشعبی، از نظر تجهیزات و نیرو، برای آغاز نبرد نهایی در موصل در آمادگی کامل بسر می برند.

وی با بیان اینکه نیروهای 'سرایا الجهاد' هم اکنون مسئولیت پشتیبانی از نیروهای در حال حرکت، در امتداد ساحل راست دجله(بخش غربی) در محور جنوبی موصل را برعهده دارند، اضافه کرد: نیروهای ما علاوه بر حمایت از نیروهای عمل کننده در ساحل جنوبی، همچنین قطع تمامی جاده های دسترسی و امدادی داعش در منطقه را نیز برعهده دارند.

الساری با اشاره به تقسیم منطقه عملیاتی استان نینوا به سه جبهه ساحل غربی، شهر موصل و شهر تلعفر، گفت: در عملیات نهایی، نیروهای پلیس فدرال ، الحشدالشعبی و واکنش سریع حضور دارند.

وی افزود: نیروهای عراقی در طول این مرحله از عملیات ، ضمن دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تمامی مناطق هدف گذاری شده را تاکنون آزاد کردند.

دبیرکل سرایا الجهاد که از فرماندهان ارشد الحشدالشعبی نیز محسوب می شود، درباره نبردهای اطراف فرودگاه بین المللی موصل نیز گفت: خاکریز دفاعی داعش در عملیات روز سه شنبه نیروهای پلیس فدرال و الحشدالشعبی سقوط کرد و نیروهای ما در دروازه های فرودگاه مستقر شده اند و آماده ورود به فرودگاه پس از صدور فرمان هستند.

نیروهای عراقی از یکشنبه گذشته عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را با فرمان 'حیدرالعبادی' که در مونیخ آلمان بسر می برد، آغاز کردند و در حملات برق آسای خود توانستند تعداد زیادی از روستاهای جنوب موصل را در بخش غربی دجله آزاد کرده و به نزدیکی فروگاه موصل برسند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار