دست خالی گيتی پسند از سفر به تبريز/ نفرين رده دوم، مس را هم گرفت/ صعود حفاری به سکوی سوم

پرونده رقابت های معوقه هفته هفدهم ليگ برتر فوتسال با برگزاری هفت ديدار و شكست گيتی پسند و مس و تاسيسات دریایی مقابل رقبا بسته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هفدهم ليگ برتر فوتسال كه به علت ارتحال آيت الله هاشمی رفسنجانی به تعويق افتاده بود از ساعت ١٦ امروز، سه شنبه در هفت شهر آغاز شد و چهارده تيم ليگ برتری يک گام به انتهای مسابقات ليگ هجدهم نزديكتر شدند.

دبیری تبریز ٧ - گیتی پسند اصفهان ٥

گلزنان: فرهاد فخیم (٤) و علیرضا عسگری و جواد اصغری مقدم و حمید احمدی ( دبیری )، احمد اسماعیل پور (٣ )و لوكاس و مورنو( گیتی پسند)

در حساس ترین دیدار هفته تیم های مدعی دبیری و گیتی پسند اصفهان در تبریز به مصاف هم رفتند. تیم گیتی پسند كه با خوش اقبالی بابت این تعویق بازی در هفته هفدهم از دو بار سفر به تبریز راحت شد و یک هفته میهمان تبریزی ها بود تا هر دو بازی آذربایجانی خود را در یک سفر انجام دهد، این تیم پس از شكست مقابل مس و اتفاقات و حواشی بعد از آن به سه امتیاز بازی نیاز داشت اما تبریزی ها هم آخرین بخت خود برای ادامه رقابت را در كسب همین سه امتیاز خانگی در دیدار رو در رو می دانستند. همین عامل سبب شد تیم دبیری بازی را هجومی آغاز كرده و به گل اول بازی دست یابد ولی شاگردان با تجربه لک توسط اسماعیل پور به گل تساوی رسیدند. اما این پایان كار نبود و در همان نیمه تیم دبیری كه از حمایت هوادارنش هم بهره میگرفت بار دیگر به گل رسید تا با حساب دو بر یک فاتح نصف بازی باشد. در شروع نیمه دوم دبیری ٢ گل دیگر زد و اسماعیل پور دو بار دیگر پاسخ داد تا فاصله یک گل همچنان باقی بماند. در ادامه شاگردان اصغری مقدم به یک باره كار را تمام كردند و با زدن گل پنجم نظم تیمی گیتی پسند را بر هم زدند و به گل بعدی هم رسیدند اما بار دیگر اصفهانی ها به خود آمده و دو گل بزنند تا باز هم اختلاف به حداقل برسد. اما باز هم فخیم ستاره دبیری گل زد تا در نهایت این تیم  با حساب ٧-٥ برنده باشند و سهم سفر گیتی پسند به تبریز تنها دو شكست تلخ باشد. با این حساب دبیری با ٥٠ امتیاز به رده دوم جدول بازگشت ولی گیتی پسند همچنان با ٥٤ امتیاز امید اول قهرمان باقی ماند.

فرش آرا مشهد ٢ - مس سونگون ورزقان یک

گلزنان: شهرام شریف زاده و سعید سروری ( فرش آرا )، میثم خیام ( مس ) 

تیم رده دومی مس سونگون ورزقان بعد از برد گیتی پسند در هفته گذشته این بار در مشهد بود اما چشمش به نبرد همشهری اش با گیتی پسند بود. هواداران مس هم در این هفته بازی دبیری را پوشش می دادند. در مشهد فرش آرا رقیب آسانی برای هیچ تیمی نبوده و مسی ها هم در این بازی نتوانستند زود بر بازی تسلط یابند تا رقابت پایاپای دو تیم بدون رد و بدل شدن گل در نیمه اول به پایان برسد. در نیمه دوم هم رقابت برابر دو تیم ادامه داشت و حساسیت بازی بر مس اثرگذاشته بود تا فرشی ها بهتر بازی را در اختیار داشته باشند اما هر دو تیم در گلزنی ناكام باشند تا در نهایت میثم خیام بتواند قفل دروازه ها را بگشاید و مس را پیش بیاندازد. در ادامه سوپرگل، شهرام شریف زاده بار دیگر این رقابت حساس را به تساوی كشاند. در سه دقیقه پایانی تیم مس كه می دانست یک امتیاز به دردش نمی خورد رو به پاورپلی آورد اما این تلاش مسی ها هم نتیجه نداد و در فاصله دو ثانیه به پایان بازی فرش آرا توسط سروری به گل رسید تا بازی با حساب دو بر یک به سود فرش آرا به پایان رسیده و مس بهترین فرصت برای نزدیک شدن به قهرمانی را از دست دهد. این چندمین بار در این فصل است كه رده دوم جدول بین دبیری، مس و تاسیسات دریایی دست به دست می شود و تیم رده دوم به محض رسیدن به این رتبه با شكست جایگاهش را به دیگری می سپارد و تیم گیتی پسند بیشترین سود را از این اتفاق می برد.

شهرداری ساوه ٣ - تاسیسات دریایی تهران ٢

گلزنان : اسماعیل وطن خواه (٢) و علی مروتی ( شهرداری )، علیرضا وفایی و ابوالقاسم عروجی ( تاسیسات دریایی )

در ساوه تیم آماده شهرداری ساوه در ادامه نتایج خوب خود كه با بازی خوب تیم هم همراه است، مقابل تاسیسات دریایی و كوه مشكلات این تیم قرار گرفت. شمسایی و یارانش محمود خوراكچی، مربی پیشین شهرداری ساوه را كه دو فصل پیش با هدایت این مربی به لیگ دسته اول سقوط كرده بود، را با خود همراه داشتند و این مسئله بر حساسیت بازی هم می افزود. شهرداری ها بعد از غلبه بر دبیری در هفته گذشته مقابل تاسیسات دریای هم بازی را خوب آغاز كردند و در پایان نیمه اول با حساب دو بر یک از میهمان پیش افتادند و برنده به رختكن رفتند. در نیمه دوم هم تیم ها خیلی سخت به دروازه حریف می رسیدند تا آنكه ابوالقاسم عروجی گل تساوی را وارد دروازه شهرداری کرد و بازی به اوج حساسیت رسید. در ادامه باز هم وطن خواه برای شهرداری گل زد تا كار تاسیسات تمام شود. شهرداری با این برد كار را برای یاران شمسایی بحرانی تر از قبل كرد و خود در رده ششم محكم و استوارتر از قبل قرار گرفت.

توسعه الوند قزوین ٢ - حفاری اهواز ٤

گلزنان: حامد عبدالهی و حسن محمدی ( توسعه الوند )، شهاب طالبی و فرهاد توكلی ( حفاری )

تیم فانوس به دست توسعه الوند قزوین در هفته هفدهم به دنبال كسب امتیاز، در نبرد خانگی مقابل حفاری آماده بود. الوندی ها می دانستند باخت در خانه در این هفته حساس به منزله از دست رفتن آخرین امیدشان است و بازی را با انگیزه آغاز كردند و هر چند توانستند به حفاری گل بزنند اما تیم آماده و با تجربه حفاری كه به تازگی مدعیان جدول یعنی مس و تاسیسات دریایی را شكست داده بود، در نیمه اول دو گل زد تا كار قزوینی ها در نیمه دوم دشوار شود. در نیمه دوم هم روند بازی تكراری بود و حفاری ها به دنبال حفظ نتیجه و افزایش فاصله بودند و میزبان عاجزانه به دنبال گل بود. تلاش دو تیم در نیمه دوم به سود حفاری بود و این تیم باز هم دو گل زد و یك گل خورد تا حفاری با ٤٨ امتیاز به رده سوم حدول صعود كند و با توجه به بازی رودررو با گیتی پسند در هفته پایانی حتی امیدوار به قهرمانی باشد. تیم قزوین هم خوش شانس بود كه بازی تیم های پایین جدولی برنده نداشت و هنوز باریكه امیدی برایش باقی مانده است.

دانشگاه آزاد تهران٣ - آذرخش بندرعباس ٣

گلزنان: بهروز جعفری و مصطفی ظریفیان و گایو( دانشگاه آزاد)، میلاد چراغی و مصطفی طیبی و محمد بنی اسدی ( آذرخش )

با وجود برگزاری رقابت حساس دبیری و گیتی پسند شاید بتوان عنوان حساس ترین دیدار هفته را به رقابت تیم های دانشگاه آزاد تهران و آذرخش بندرعباس نسبت داد. دو تیم یازده و دوازده امتیازی در رده دوازدهم و سیزدهم لیگ روی پل سقوط مبارزه می كردند و هر تیمی می توانست با  دست رقیب به گودال دسته اول سقوط كند. رقابت پنجه به پنجه دو تیم دیدنی بود اذرخشی ها می خواستند در خانه حریف كار را تمام كنند اما دانشگاه آزاد پس ازیک برد و یک تساوی ارزشمند منقلب شده بود و راضی به رده سیزدهم نبود. شاگردان قاضی در نیمه اول این دیدار دو بار از حریف بندری پیش افتادند اما هر بار تیم جنوبی موفق شد بازی را به تساوی بكشاند تا نیمه اول بدون برنده به اتمام برسد. در نیمه دوم بازی بسیار حساس دو تیم دیدنی بود و میزبان برای سومین بار از حریفش پیش افتاد ولی باز هم آذرخشی ها كار را به تساوی كشاندند تا در نهایت بازی بدون برنده به پایان رسیده و تكلیف تیم های سقوط كرده در سه هفته پایانی تعیین گردد.

ارژن شیراز٧ - مقاومت البرز یک

گلزنان : مصطفی رحمانی ٢ و جعفر نجفی ٢ و فرهاد كشاورز و میثم برمشوری و بابک سهرابی ( ارژن )، علی ابوالقاسمی ( مقاومت) 

در بكی از بازی های بی تاثیر هفته هم ارژن شیراز میزبان مقاومت البرز بود. هرچند روی كاغذ هنوز مقاومت می تواند تیم سقوط كننده لیگ باشد اما در عمل تا حد زیادی هر دو تیم به بقا دست یافته اند و این از حساسیت كار كم می كرد. اما میزبان شیرازی در این هفته ها روزگار بهتری دارد و توانست با استفاده از شرایط میزبانی در همان نیمه اول با حساب سه بر یک برنده باشد و تا حدی به سه امتیاز بازی نزدیك شود. در نیمه دوم هم شیرازی ها موفق شدند اختلاف را افزایش دهند تا در نهایت با حساب ٧-١ برنده شده و با ٢٦ امتیاز رتبه دهم جدول را برای خود تضمین كنند. 

یاسین پیشرو قم یک - شهروند ساری ٢

گلزنان: ( یاسین پیشرو )، مرتضی عظیمایی و علی كیایی( شهروند )

در دیگر بازی بی تاثیر هفته هم تیم یاسین پیشرو میزبان شهروند ساری بود. بازی دو تیم هم مانند وضعیت جدولی تیم ها آرام بود و هیچ تیمی نتوانست در نیمه اول به گل برسد. شاید حساس ترین بخش بازی حضور رعدی با شهروند مقابل تیم سابقش و حیدریان با یاسین برابر یكی از تیم های قبلی اش بود. در نیمه دوم هم این نبرد نزدیك ادامه داشت تا انكه عظیمایی با تجربه گل اول را برای شهروند به ثمر رساند. قمی ها در پاسخ به این گل بیكار نماندند و توسط محمد كرمانی كه مدتها بود گلزنی نكرده بود به گل تساوی رسیدند. اما در دقایق پایانی شهروند باز هم به گل رسید تا فرصتی برای جبران نمانده و سه امتیاز بازی به حساب شهروند واریز شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار