مدیر جشنواره علوم بینایی شمس مطرح کرد؛

دلایل اعطای نشان «طبیب دیدگان» به وزیر بهداشت

مدیر نهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی «شمس» به تشریح دلایل انتخاب وزیر بهداشت برای اعطای نشان «طبیب دیدگان» پرداخت.

دلایل اعطای نشان «طبیب دیدگان» به وزیر بهداشت
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید فرزاد محمدی مدیر نهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس عنوان کرد: تحول در روش های جراحی چشم و رهبری در اجرای طرح های بزرگ کشوری در حوزه چشم پزشکی و خدمت در مناطق محروم از عمده دلایل انتخاب وزیر بهداشت برای اعطای نشان طبیب دیدگان (بالاترین نشان جشنواره شمس) است.

وی ادامه داد: با گذشت حدود ۱۰ سال از انجام مطالعه جمعیتی چشم پزشکی تهران به رهبری دکتر هاشمی، هنوز از نتایج این تحقیقات به عنوان یک مرجع علمی در کشور بهره گرفته می شود و کوهورت (مطالعه آینده نگر) چشم پزشکی شاهرود در ایران یکی از بهترین کوهورت های چشم در جهان به شمار می‌آید.

محمدی با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر هاشمی در زمینه تعاملات انسانی مثبت با بیماران که حس اعتماد، رضایت و آرامش را در آنان به همراه داشته، تصریح کرد: همچنین به همت ایشان و با اجرای طرح بنیاد نور آوران سلامت و راه اندازی بیمارستان های سیار در ۱۵ نقطه از مناطق محروم کشور، امکان ارایه خدمات ارزنده درمانی در حوزه های چشم پزشکی و دندانپزشکی در این مناطق میسر شده است.

وی افزود: از این رو، جایزه پروفسور خدادوست با عنوان نوع دوستی و پیشگیری از نابینایی در پنجمین جشنواره شمس به دکتر هاشمی اعطا شد.

محمدپی از جایزه پروفسور پیمان با عنوان دانشمند برتر به عنوان بخش دیگری از جشنواره های ادواری شمس نام برد و اظهار داشت: دکتر هاشمی در جشنواره سوم (شش سال قبل) این افتخار را دریافت کرده اند.

مدیر برنامه جشنواره همچنین به نقش کلیدی دکتر هاشمی در توسعه و بکارگیری روش های نوین جراحی چشم در کشور و به عنوان مثال جراحی مدرن آب مروارید در دهه گذشته اشاره کرد و گفت: این امر از بیمارستان فارابی و مراکز غیردولتی آغاز و سپس در سراسر کشور عمومیت یافت.

وی تصریح کرد: طراحی نشان طبیب دیدگان به پاس خدمات پروفسور محمد قلی شمس، پدر علم نوین چشم پزشکی کشور صورت پذیرفته و این نشان تا پیش از این به کسی اعطا نشده است.

محمدی با اشاره به اینکه قرار است روز پنجشنبه این نشان به وزیر بهداشت اعطا شود، اضافه کرد: همزمان لوح تجلیلی به امضای پروفسور یلدا به نمایندگی از طرف پروفسور محمد قلی شمس و امضای دو شخصیت علمی دیگر نیز تقدیم می شود.

گفتنی است؛ دکتر سید حسن هاشمی پس از دریافت نشان های دانشمند برتر، نوع دوستی و پیشگیری از نابینایی و آموزگار برتر در سال های گذشته، روز پنجشنبه پنجم اسفند ۹۵، بالاترین نشان جشنواره چشم پزشکی شمس را با عنوان «طبیب دیدگان» دریافت می کند. این نشان برای نخستین بار در کشور در جشنواره شمس اعطا می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار