تبریز؛

وجود 138 هزار واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از وجود 138 هزار واحد مسکن روستایی کم دوام و بی دوام در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ باباپور در بازدید از روستاهای استان گفت: حدود 138 هزار واحد روستایی کم دوام و بی دوام در مقابل حوادث طبیعی در استان وجود دارد که این تعداد 48 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان را تشکیل می دهد.
وی افزود:بیش از 283هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که حدود 52 درصد آن ها تاکنون از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و ستاد حوادث، مقاوم سازی یا نوسازی شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس آیین نامه و مصوبه دفتر مرکزی طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، در صورت تامین اعتبار از سوی دولت هر سال باید 12 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح روستاهای آذربایجان شرقی احداث و نوسازی شود که این امر هر سال به نحو شایسته ای محقق می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته میزان وام مسکن روستایی 150 میلیون ریال بود یادآوری کرد: امسال با پیگیرهای متعدد مسئولان استان و این بنیاد مبلغ مذکور به 180 تا 200 میلیون ریال با بهره 5 درصد افزایش یافت.
باباپور، ادامه داد: طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی گامی استوار در جهت توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است و داشتن مسکن مقاوم و بادوام در شهرها و روستاها، حق مردم بوده و باید از سوی مسوولان و خود مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
از مجموع حدود سه میلیون و 800هزار نفر جمعیت استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و 170هزار نفر آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.