تظاهرات آمریکایی‌ها در روز رئیس‌جمهور/ تلاش مردم برای رساندن پیام‌های اعتراضی‌شان به گوش ترامپ

روز دوشنبه، هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، روز "رئیس جمهور" آمریکا – که به عنوان یادبودی از روسای جمهور این کشور برگزار می‌شود – شاهد اعتراضات گسترده مردم آمریکا بود. هزاران نفر روز دوشنبه به خیابان‌ها رفتند و پیام نارضایتی خود را به گوش دونالد ترامپ – رئیس جمهور کنونی آمریکا – رساندند.

تظاهراتِ روز "او رئیس جمهور من نیست" در ده‌ها شهر آمریکا برگزار شد. تظاهرکنندگان در اعتراض به برنامه‌های ترامپ، از سیاست‌های مهاجرتی تا نظر وی درباره مسائل مربوط به محیط زیست، به خیابان‌ها آمده و شعار دادند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات شیکاگو اعلام کردند: "دونالد ترامپ به ارزش‌های ما احترام نمی‌گذارد. به همین دلیل، ما نیز در روز رئیس جمهور از وی تجلیل نمی‌کنیم. در عوض، ما به اصول دموکراسی احترام می‌گذاریم."

گزارش‌ها حاکی است هزاران نفر در مقابل هتل ترامپ در شهر نیویورک تجمع کردند.

یکی از سخنگویان در این اعتراضات گفت: "من مسلمان نیستم. من مهاجر نیستم. اما هنگامی که نگرانی را در چهره دوستانم که مسلمان و یا مهاجر هستند می‌بینم، آزرده می‌شوم."

صدها نفر نیز در لس آنجلس و شیکاگو در این تظاهرات شرکت کردند.

این تظاهرات در کل به طور صلح‌آمیز برگزار شد. اما بر اساس گزارش‌ها، در "پرتلند" و "آرگن" معترضان با پلیس درگیر شده و چندین نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار