تبریز؛

400 پرونده مسن در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجانشرقی از وجود 400 پرونده مسن در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام مظفری در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید حوزه قضایی بخش مهربان گفت: بیش از 48 هزار پرونده از قبل از سال 93 در دادگستری وجود داشت که در 20 ماه گذشته این آمار به زیر 400 پرونده کاهش یافته است که تلاش می کنیم تا پایان سال به بخش عمده ای از این پرونده ها رای صادر شود .
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید ریاست قوه قضائیه در رسیدگی سریع توام با دقت به پرونده‌های قضایی؛ به عملکرد دستگاه قضایی استان در دوران مسؤولیت حدود 20 ماهه خود اشاره کرد و افزود: بیش از 48 هزار پرونده مانده سال 93 و قبل از آن در سیستم قضابی استان وجود داشت که از تیر ماه 1394 تاکنون بسیاری از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و رای صادر شده است و آمار پرونده‌های مانده سال 93 و قبل از آن در دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اکنون به زیر 400 پرونده رسیده است.
وی ادامه داد: بسیاری از پرونده‌های باقیمانده به خاطر اصرار طرفین بر ارجاع به  کارشناسی و به لحاظ حقوقی و شرعی امکان مختومه شدن نداشت و نوع موضوعات پرونده نیازمند کارشناسی، تحقیق بیشتر و کشف حقیقت بود و تلاش می‌شود در ایام باقیمانده سال 95 بخشی از این پرونده ها به صدور رای منجر شده و مختومه شود.
مظفری با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در بخش پیشگیری، به موفقیت مجموعه دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در بحث پیشگیری اشاره کرد و گفت: 56 طرح از سوی دادگستری استان در بحث پیشگیری به قوه قضائیه ارسال شده است که در میان تمام استان‌های کشور، آذربایجان‌شرقی در این خصوص پیشتاز است  و 6 تا 7 طرح ابداعی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با حضور معاون پیشگیری قوه قضائیه در استان تصویب و اجرایی شده است، ضمن آنکه این طرح ها در سایر استانها نیز در حال اجراست.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد تلاش بر آن است که مردم آسان به حقوق شان برسند قبل از آنکه نیاز به مراجعه به سیستم قضایی داشته باشند.
مظفری با قدردانی از زحمات خدمتگزار صدیق در مجموعه قضایی استان مسعود لعلی سرابی رئیس سابق حوزه قضایی بخش مهربان اظهار داشت: وی انسان شایسته و متقی است که کارنامه عملکردشان بیانگر موفقیت‌شان می‌باشد و خصایص یک قاضی عادل را داشت و در تلاش بودیم از وی در مسؤولیت دادگستری شهرستانی استفاده کنیم که بخاطر مشکلاتی که داشتند این مهم میسر نشد.
وی اظهار امیدواری کرد، رئیس جدید حوزه قضایی بخش مهربان علی خانی که از قضات شایسته، صریح القلم،  باسواد و شایسته هستند در این منطقه محروم منشاء خیر و برکت باشند.
مظفری تصریح کرد:‌باید توجه داشته باشیم که محرومیت منطقه صرفاً محرومیت اقتصادی و امکانات می‌باشد و از نظر فرهنگی و دینی و برخورداری از انسان‌های شایسته این منطقه برخوردار و غنی و شایسته تعظیم است.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.