رییس انجمن سینماداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت بلیت در مقابل هزینه‌های سینما هیچ است/افزایش تعرفه باعث ریزش مخاطب نمی‌شود

قاصد اشرفی معتقد است که افزایش قیمت بلیت سینما دوستان را اذیت نخواهد کرد.

محمد قاصد اشرفی؛ رییس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افزایش قیمت بلیت‌ سینماها اظهار داشت: در آیین‌نامه جدید قیمت بلیت‌ها به صورت شناور خواهد بود، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: الان قیمت بلیت تنها چیزی است که بسیار پایین است. قیمت بلیت‌های سینما هیچ تناسبی با هزینه‌های جاری در سینما ندارد و سینماداران از بطن همین بلیط‌ها حدود شانزده درصد عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند و این پرداختی‌ها به صورت خالص از فروش بلیت پرداخت می‌شود.

قاصداشرفی اظهار داشت: خود سینما هم هزینه های گزافی را متمحل است. مثل پرداخت حقوق پرسنل و نگهداری سالن و تجهیز سیستم‌های روز سینمایی، که واقعا هزینه‌بر است و قیمت بلیت در مقابل این هزینه‌ها بسیار ناچیز است.  ا چاره‌ای جز شناور کردن قیمت بلیت ها نداریم.

رییس انجمن سینماداران در خصوص افزایش قیمت بلیت و نتایجی مثل ریزش مخاطبان و آسیبی جدی به بدنه سینما، گفت: من فکر نمی‌کنم که شناور شدن قیمت بلیت باعث ریزش مخاطبان شود و وقتی که مخاطب از امکانات رفاهی و سیستم صوتی خوبی برخودار باشد، ناراضی نخواهد شد. ضمن این که ما اقشار  کم‌درآمد جامعه را هم در نظر گرفتیم و قیمت بلیت‌ها شناور کرده‌ایم.

وی یادآور شد: شناور بودن قیمت بلیت‌ها با توجه به سالن‌های سینماها و کیفیت فیلم است. هر فیلمی که قصه و سوژه خوبی داشته باشد و خوش ساخت باشد، فیلم بهتری است و قیمتش به صورت شناور مشخص می‌شود.

رییس انجمن سینماداران در پایان گفت: هنوز آیین‌نامه جدید مشخص نشده است و برای اکران نوروزی آثار، قیمت بلیت ها تعیین می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار