مشهد؛

ثبت ۱۲ وقف جدید در خلیل آباد.

در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۲ وقف جدید در شهرستان خلیل آباد به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا سبحانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آباد گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۲ وقف در این شهرستان ثبت شده که ارزش آن ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد موقوفات خلیل آباد به نیت عزاداری برای ائمه معصومین (ع) و نیز صرف توسعه و احداث مساجد و نرجسیه سطح شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آبادبا اشاره به بزرگترین وقفی که امسال به ثبت رسیده است گفت: ۳ واحد تجاری در ۲ طبقه توسط واقفان نیک اندیش آقایان اصلاحی، کاظم نژاد، صفری و روشندل با نیت ساخت و هزینه‌های جاری مسجدجامع صاحب الزمان (عج) این شهرستان وقف شده است.

سبحانی با اشاره به اینکه وقف باید بروز باشد تا نیازهای روزجامعه را برطرف سازد، افزود: وقف‌های قرآنی، درمانی و بهداشتی و نیز خرید جهیزیه برای زوج‌های نیازمند باید بیشتر مورد توجه واقفان در این شهرستان قرار گیرد.

وی گفت: امروز متاسفانه سطح توجه عمومی وقف‌های جدید و بروز در شهرستان پایین است و تعداد وقف‌های سال ۹۵ نسبت به سال گذشته کاهش یافته لذا خیرین و کسانی که توانایی مالی دارند باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار