کرمانشاه؛

ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه در نسل چهارم

معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت گفت: دانشگاه ها را وارد قراردادهای توسعه میادین نفتی می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حبیب اله بی طرف معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت  بابیان اینکه اکنون وقت ایفای نقش موثرتر دانشگاه های کشور در امر توسعه ملی است که برای تحقق آن باید تلاش مضاعف تری را از خود نشان دهند افزود:در دوران نسل چهارم دانشگاه ها انتظار ارتباط  واقعی‌تری بین صنعت و دانشگاه می رود و باید از شعار دادن و حرف زدن خود را به وادی عمل برسانیم.

وی با بیان اینکه می خواهیم دانشگاه های کشور را به قراردادهای توسعه میادین نفتی نیز ورود دهیم، گفت: می خواهیم در کنار شرکت های پیمانکار بین المللی توسعه میادین نفتی، یک شرکت ایرانی نیز به عنوان شریک قرارداد بگذاریم و دانشگاه های معتبر کشور را نیز به عنوان مسئول فنی طرف ایرانی شرکتهای پیمانکار توسعه این میادین قرار دهیم.
 
معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت افزود: با انجام این کار در پی آن هستیم که شرکت های پیمانکار داخلی را تقویت کرده و در آینده نزدیک آنها را به عنوان شرکت های پیمانکار نفت بین المللی به جهان معرفی کنیم و کار توسعه میادین نفتی کشورهای همسایه را نیز شرکت های ایرانی انجام دهند.

وی افزود: این کار شاید در یک افق 10 تا 15 ساله انجام شود در وزارت نفت در قالب سه فاز از ظرفیت دانشگاه های کشور استفاده می شود که فاز اول ایجاد و ظرفیت سازی علمی آموزشی، فاز دوم حضور در قراردادهای پژوهشی میدان محور و فاز سوم حضور در قراردادهای توسعه میادین نفتی به عنوان بازوی فنی و شریک پیمانکار است.

بیطرف همچنین از انعقاد قرارداد انجام 12 پروژه پژوهشی بزرگ در سه شرکت ملی پتروشیمی، پالایش و پخش و گاز ایران با 12 دانشگاه اصلی کشور خبر داد و گفت: در این زمینه دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با شرکت ملی پتروشیمی ایران همکاری پژوهشی دارد.

وی گفت: بسیار خوشحالیم که این پروژه آموزشی پژوهشی با حمایت های وزارت نفت در دانشگاه رازی به بهره برداری رسید که در واقع فرصتی برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه نفت و پتروشیمی و همچنین انجام طرح تحقیقاتی و پژوهشی بزرگ در این حوزه است.

انتهای پیام/ح
 
 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.