مشهد؛

افتتاح 28 مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت

28مرکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت در مشهد همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 657 مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در 47 دانشگاه علوم پزشکی کشور با پیام وزیر بهداشت به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد که از این تعداد 28 مرکز سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.

دکتر بهرامی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاحیه این مراکز گفت: با تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت و درمان به انجام رسید ساخت و نوسازی 233 مرکز جامع روستایی و خانه بهداشت در استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت که امروز شاهد بهره برداری از 28 واحد آن هستیم.

وی افزود: باتوجه به وضعیت ویژه املاک در شهر مشهد، برای تهیه زمین جهت ساخت این مراکز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با همکاری استانداری برطرف گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 50 درصد اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات وزارت خانه و مابقی با کمک خیرین تامین شده گفت: امیدواریم طبق برنامه ریزی انجام شده پروژه های باقی مانده در سه ماهه اول سال 96 افتتاح گردد.

دکتر بهرامی افزود: قبل از طرح تحول نظام سلامت حدود 40 درصد کمبود پزشک وجود داشت ولی با اقدامات انجام شده هم اکنون هیچ کدام از این مراکز بدون پزشک نخواهند بود.

اتنهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.