تبریز؛

تدوين منشور حقوق شهروندي، افتخاری بزرگ برای دولت تدبير و اميد

بخشدار مرکزی شهرستان بستان آبادگفت:تدوين منشور حقوق شهروندي افتخار بزرگ دولت تدبير و اميد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکتر حسن سامع نصایح در جلسه كارگروه حقوق شهروندي اين شهرستان، تدوين منشور حقوق شهروندي را از اقدامات اساسي دولت يازدهم عنوان كرد و گفت: اگر اين دولت، اقدامي جز اين كار در سه و نيم سال گذشته نمي كرد، براي موفقيتش كافي بود.  
وی اضافه كرد:  گفتمان هاي جديد فكري در دنيا بيش از آنكه تكليف مدار باشد، حق مدار است و بنابراين دكتر روحاني به عنوان يك شخصيت متفكر، با تاكيد بر تدوين و اجراي منشور حقوق شهروندي، نشان داد كه فضاي فكري حاكم در جهان را می شناسد.  
وي گفت: تكيه بر حقوق شهروندي در ذات اسلام وجود دارد و نگاهي گذار به نهج البلاغه و رساله حقوق امام سجاد (ع)، نشانگر ديدگاه حق مدارانه اسلام است.  
بخشدار مركزي بستان آباد در بخش ديگري از سخنان خود، تدوين منشور حقوق شهروندي را اجراي ظرفيت هاي اجرا نشده قانون اساسي و به وي‍ژه فصل سوم آن دانست و گفت: در جهان كنوني، تعامل با دنيا شرط اساسي توسعه هر كشوري است و يكي از لوازم اين تعامل، عضويت در كنواسيون هاي بين المللي و عمل به مفاد اين قراردادها مي باشد و دولت تدبير و اميد با توجه به اين موضوع، بر اجراي كامل حقوق شهروندي تاكيد مي كند.  
سامع نصايح خاطرنشان كرد: متاسفانه، كساني که اين اقدامات دولت را مورد همجمه قرار داده اند، كوچكترين آشنايي با مباني حقوقي و قراردادهاي بين المللي ندارند.  
وی در پايان سخنان خود با اشاره به نزديك شدن انتخابات سال آينده گفت: نسل جديد، بيش از آنكه شركت در انتخابات را يك تكليف بداند، آن را از حقوق شهروندي خود محسوب مي كند و بنابراين بايستي با فراهم كردن بستر مشاركت و رقابت آزادانه مردم در انتخابات، نسبت به احقاق حقوق شهروندان اقدام نماييم.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.