دفاع بد و آنالیز نشدن حریف بلای جان استقلالی ها شد

تیم فوتبال استقلال به دلیل دفاع بد و آنالیز نکردن حریف به خوبی تن به شکست مقابل الاهلی داد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم فوتبال استقلال در حالی شب گذشته ۳ امتیاز را به الاهلی امارات واگذار کرد که در آن سو منصوریان مدعی بود که بهترین تیم آنالیز آسیا را دارد، اما نمایش آبی‌ها برابر الاهلی خلاف این موضوع را نشان داد. استقلال هیچ نکته‌ای را درباره الاهلی نمی‌دانست و به همین دلیل هم از یک نقطه نه تن‌ها دو بار که بار‌ها گزیده شد و خوش شانس بود که رحمتی را داشت تا شکست بدتر و سنگین تری را متحمل نشود.

 تیم فوتبال الاهلی در بازی روز گذشته نشان داده بود که روی ضربات ایستگاهی تبحر دارد. این تیم ۱۳ گل از ۳۹ گلش در لیگ امارات را از روی ضربات آزاد به ثمر رسانده بود. ولی به نظر می‌رسد که استقلال آنالیزی روی این نقطه قوت حریف نداشت یا این که این نقطه قوت حریف را جدی نگرفت که انقدر راحت خطا می‌داد.

هر دو گل الاهلی از روی نقطه کرنر ساخته شد و استقلالی‌ها نیز جوابی برای این حربه نداشتند. ضربات آزاد توسط رحمتی دفع می‌شدند و کرنر‌ها به تور می‌رسیدند و از طرفی مدافعان و بازیکنان استقلال هم توجیه نشده بودند که نباید پشت محوطه جریمه خطا کنند. تیم الاهلی به اندازه کافی صاحب ضربات آزاد در عرض زمین و درون یک سوم دفاعی استقلال شد و تمامی حرکاتی که برای زدن این ضربات تمرین کرده بود را پیاده کرد تا در نهایت این تیم توانست با دست پر میدان را ترک کند.

دیوپ، بهترین گلزن الاهلی بود و برابر استقلال هم زننده هر دو گل تیمش بود. اما بهتر است بگوییم استقلالی‌ها هیچ برنامه‌ای برای مهار او نداشتند. بازیکن الاهلی در هر دو صحنه گل، بدون اینکه مامور مهار داشته باشد توانست دروازه استقلال را باز کند. دیوپ در لیگ امارات هم متخصص جایگیری در دورترین نقطه زمین بود و همین کار را برابر استقلال هم انجام داد و هیچ کدام از بازیکنان استقلال متوجه این مساله نشدند.

همچنین در دیدار روز گذشته می‌توان گفت: دفاع استقلال در اولین دیدار آسیایی شبیه به دیدارهای اول لیگ برتر بود. دفاع استقلال به هیچ توپی نه نمی‌گفت و خیلی راحت حریف را صاحب موقعیت می‌کرد. اگر بازیکنان استقلال مشغول خلق موقعیت بودند، دفاع این تیم در ضدحملات جا می‌ماند. اگر هم در دفاع بودند، باز خیلی راحت حریف را صاحب موقعیت می‌کردند. 

در بین این خطاها، استقلال چند اشتباه فردی هم داشت. در یک صحنه علی قربانی و لئاندرو پادوانی اشتباهی در دفاع داشت که توپ از روی خط دروازه به بیرون فرستاده شد. توپی که با خوش شانسی استقلال تبدیل به گل نشد.

 با این تفاسیر شکست و نمایش ضعیف استقلال برابر الاهلی، باعث می‌شود تا منصوریان برای هفته آینده تغییراتی را در ترکیب تیمش به وجود بیاورد. جدا از سردرگمی تاکتیکی، بازیکنان استقلال عملکرد فردی چندان مناسبی نداشتند و با توجه به رفع مصدومیت جابر انصاری و وریا غفوری، باید منتظر تغییرات جدیدی در ترکیب آبی‌ها باشیم.

بهنام برزای یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای نیمکت‌نشینی در بازی بعدی استقلال است. وینگر جوان آبی‌ها که در بازی‌های اخیر لیگ برتر درخشش مناسبی داشته، در اولین بازی آسیایی نتوانست نمره قبولی بگیرد و منصوریان در اواسط نیمه دوم ترجیح داد او را از زمین بازی خارج کند. عملکرد شماره ۷۷ آبی‌ها به اندازه‌ای دور از انتظار و غیرقابل قبول بوده که منصوریان نامش را از لیست ۱۱ نفر اصلی استقلال برای بازی با التعاون عربستان خط بزند.

از طرفی هم رحمتی تا قبل از دریافت گل اول ستاره استقلالی‌ها بود چرا که پیش از این گل ۴ سوپر واکنش او باعث شد شیرازه استقلال هم نپاشد، اما رحمتی روی کرنری که در دقیقه پایانی وارد دروازه استقلال شد، حواس درستی نداشت و او در حالیکه ضربه زده شده و توپ به ریبیرو رسیده بود، هنوز داشت با پادوانی و نورافکن حرف می‌زد.

اشتباهات فردی و البته جوان بودن تیم استقلال باعث شد تا این تیم در اولین گام با شکست تلخی روبرو شود. با این وجود باید منتظر ماند و دید منصوریان برای بازی‌های آینده آسیایی چه برنامه‌ای دارد. به طور حتم اگر استقلال با همین روش بخواهد به کار خود ادامه دهد نمی‌تواند برنده بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد.

سیروس دین‌محمدی درباره شکست دو بر یک استقلال مقابل الاهلی امارات در نخستین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: استقلال در نیمه نخست، در زمین خودش به خوبی خوب حفظ توپ می‌کرد، اما در فاز حمله سریع نبود. به نظر من استقلال بد بازی نکرد، اما از روی یک ضربه ایستگاهی گل بدی خورد و در مورد این مساله بازیکنان نباید اجازه می‌دادند این گل به ثمر برسد. بازیکنان باید با یارگری خوب احساس مسئولیت می‌کردند و اجازه به ثمر رسیدن گل را نمی‌دادند.

وی افزود: الاهلی روی ضربات ایستگاهی دو گل به ثمر رساند و معلوم بود که روی ضربات کرنر و ایستگاهی برنامه داشت. به نظر من استقلال به خوبی حریف را آنالیز نکرده بود. جوان‌های این تیم خوب بازی کردند و نمی‌توان گفت: آن‌ها به دلیل کم تجربگی باعث باخت شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار