اراک؛

جمع‌آوری ۲ میلیارد ریال زکات

جمع آوری بیش از دو میلیارد ریال زکات در خمین

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛  مدیر کمیته امداد این شهرستان گفت: رویکرد اصلی پرداخت زکات، کمک به مستضعفان است که با فرهنگ سازی باید این فریضه به عنوان یک واجب الهی در بین مردم ترویج پیدا کند.
مدیر کمیته امداد شهرستان خمین با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصای، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد. طی ۹ ماهه سال جاری در شهرستان خمین دو میلیارد و ۲۲۶میلیون ریال زکات جمع‌آوری و برای امور محرومین و پروژه‌های عمرانی در خود شهرستان هزینه شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته شش میلیارد ریال و طی پنج ماهه نخست سال جاری ۶۳۳ میلیون ریال زکات توسط مردم شهرستان خمین به کمیته امداد پرداخت شده است.
روشنی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات زیادی است، گفت: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، محرومیت‌ها کاهش پیدا کند.
مدیر کمیته امداد شهرستان خمین در پایان خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان و رفع مشکلات آنها و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه متناسب با نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود.
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.