معاون تدوین و ترویج استاندارد در نشست خبری مطرح کرد

کشف 216 پرونده قاچاق در پروانه فرآورده‌های نفتی/ 13 هزار استاندارد ملی تدوین شده است

یحیی زاده گفت: حدود 568 پرونده فرآورده های نفتی مورد بررسی قرار گرفت که 216 پرونده از این بخش قاچاق تلقی گردید و به وزارت نفت گزارش داده شد.

کشف 216 پرونده قاچاق در پروانه فرآورده‌های نفتیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سودابه یحیی زاده معاون تدوین و ترویج استاندارد در آخرین نشست خبری سال 95 با ارائه عملکرد سازمان استاندارد اعلام کرد: در حوزه  استاندارد سازی در بخش ملی 13 هزار استاندارد ملی تدوین شده و همچنین در راستای توسعه و بکارگیری استاندارد سازی 100 دفتر در این خصوص تاسیس شده است.
 
یحیی زاده عنوان کرد: حدود 24هزار رای به سازمان های بین المللی برای تدوین استاندارد های جهانی صادر شده که عمده آن مورد تایید و تاثیر گذاری قرار گرفته و در این راستا 25 طرح مطالعاتی در مشارکت با حوزه استاندارد سازی بین المللی تبیین و ارسال شده است.
 
وی همچنین با اشاره برخی اقدامات در حوزه ی ارزیابی و انطباق سازمان استاندارد اظهار داشت: در خصوص بررسی های پروانه ی فرآورده های نفتی حدود 568 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که 216 پرونده از این بخش قاچاق تلقی گردید که به وزارت نفت گزارش داده شد.

یحیی زاده ادامه داد: اقدامات گسترده ای در خصوص ثبت گواهی و برند انجام شده و برخی قوانین برای صادرات تجار فعال در ارتباط با تسهیل در روند صادرات کالاهایشان صورت گرفته است.
 
معاون تدوین و ترویج استاندارد اعلام کرد: بررسی های بسیاری در ارتباط با استاندارد سازی بالابر های کابلی، وسایل بدن سازی در پارک ها، مهد کودک ها و رعایت ارگونومی میز و صندلی مدارس انجام شده که باعث افزایش تعاملات برخی سازمان های مربوطه در این خصوص شده است

یحیی زاده در ادامه افزود: تفاهم نامه ای میان کشور و سازمان اندازه شناسی بین المللی پس از ۳۷ سال منعقد گردید که سبب توسعه اقتصادی کشور و افزایش تعاملات با دیگر کشور ها خواهد شد که به این سبب 100 شرکت گواهینامه کشور را مورد قبول و به رسمیت می شناسند همچنین در حوزه ی حلال، ایران در هیات مدیره ی کشور های اسلامی در بحث استاندارد سازی و اندازه شناسی قرار گرفته است.

وی در خصوص بررسی های سازمان بر ایمنی خودرو ها و قطعات آن اشاره کرد: حدود ۵۲ استاندارد در سال های قبل تنظیم و مقرر شده بود که علاوه بر بروز رسانی این قوانین تعداد آن به 83 عدد ارتقا پیدا کرده است.
 
یحیی زاده همچنین در ارتباط با بررسی سطح کیفی بنزین توسط سازمان استاندارد اعلام کرد: تفاهم نامه در این خصوص با وزارت نفت برای بررسی قطعات و کالاهای تولیدی منعقد شده و تعامل سازمان با وزارت نفت در سطح خوبی قرار دارد به این سبب موجب شده تا وضعیت کیفیت بنزین هر روز در روند بهبودی در حرکت باشد.

بررسی ایمنی خودرو های وارداتی


وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد با توجه به آغاز بررسی های سازمان استاندارد بر خودرو ها و قطعات داخلی اظهار داشت: طبق بررسی ها  11 مورد از 83 طرح استاندارد بر خودرو های داخلی عمده تولیدات فاقد ایمنی های مناسب بوده اند که در راستا به تولیدکنندگان و خودرو سازان مهلتی دوساله برای ارائه ی استاندارد های لازم در خودرو سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خودروسازان باید تولیداتشان را منطبق با استاندارد های لازم تولید کنند گفت: صرف هزینه برای اصلاح پلت فرم خودرو های فاقد معیار های ایمنی بسیار گزاف و بیهوده خواهد بود و برای خودرو سازان حذف این تولیدات از گردونه ضرر اندکی را به دنبال خواهد داشت.

مقدم در پایان افزود: سطح کیفی و ایمنی خودرو های وارداتی از همان ابتدا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار