رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نرخ جدید انواع میوه و سبزی در بازار/ پرتقال جنوب صدرنشین گرانی ها

مهاجران گفت: علی رغم افزایش عرضه مرکبات جنوب، قیمت‌ها در بازار کاهش نیافته است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ میوه و صیفی در بازار اظهار داشت: طی هفته اخیر به دنبال وقوع بارندگی و سیل نرخ برخی محصولات نظیر گوجه فرنگی، کدو، بادمجان، کاهو و پرتقال سیر صعودی به خود گرفت که هم اکنون تا حدودی قیمت‌ها کاهش یافته است.

وی نرخ هر کیلو گوجه فرنگی را ۳ الی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین نرخ کدو، کاهو و بادمجان با کاهش هزار تومانی به ترتیب ۳، هزار و ۲۰۰، ۲ الی ۲ هزار و ۵۰۰ در بازار است.

به گفته مهاجران علی رغم افزایش عرضه مرکبات جنوب، قیمت‌ها در بازار کاهش نیافته است.

وی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار گفت: در حال حاضر هر کیلو تامسون جنوب ۹ تا ۱۰، والانسیا ۵ تا ۶، پرتقال رسمی کوهستان ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵، نارنگی بندرعباس ۸ تا ۱۲، لیموشیرین ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال هزار تا ۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو موز را ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هر کلو کیوی ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰، سیب سفید ۴ تا ۶، سیب قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ و خیار ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان در بازار اعلام کرد.

مهاجران با اشاره به وضعیت بازار در آستانه شب عید بیان کرد: با توجه به آسیب دیدیگی پرتقال‌های شمال و کمبود محصول در داخل باید گفت که درصورت عدم واردات احتمال افزایش بی رویه قیمت در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار