لاریجانی در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین:

رژیم صهیونیستی با انگیزه موذیانه به دنبال رخنه در کشورهای منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با انگیزه موذیانه به دنبال رخنه در کشورهای منطقه می‌باشد تا آنها جای دشمن اصلی را با دشمن موهوم و فرضی بدل نمایند.

تلاش بر وحدت ملل اسلامی در قانون اساسی تاکید شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به میهمانان خارجی و مسئولان اظهار داشت: در اصول مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مخصوصا اصول 3، 11، 14، 152 و 154 بر دو موضوع تلاش در جهت وحدت ملل اسلامی در همه ابعاد و حمایت بی دریغ از مستضعفان و دفاع از مبارزه حق طلبانه آنان تاکید شده است.

وی افزود: بی‌تردید مردم شریف فلسطین در این عهد و زمانه سرآمد مظلومیت هستند و باید مورد حمایت جدی واقع شوند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خطابات خود مکررا و در وصیتنامه سیاسی خود موکدا همگان را به حمایت بی دریغ از ملت فلسطین و مبارزه شجاعانه با استکبار صهیونیسم و غده سرطانی منطقه صهیونیسم سفارش کردند.

لاریجانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در جهت تحقق این افکار بلند قانونی برای حمایت همه جانبه از ملت فلسطین تصویب کرد که این تشکیل این کنفرانس از ثمرات آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که ملت عزیز فلسطین در مظلومیت مضاعف قرار گرفتند، از طرفی رژیم بدخیم صهیونیستی فشارهای خود را بر این امت تشدید نموده است به طوریکه برخلاف همه نظام‌های حقوق بشری و حتی معاهدات سست گذشته خود با تصویب کِنسِت، شهرک سازی در  کرانه باختری و قدس را افزایش داده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی با نهایت پلیدی، آشفتگی امنیتی منطقه را دامن می‌زند تا جایی که با گستاخی مساعدت به گروه‌های تروریستی را اعلام می‌کند به این قصد که کشورهای اسلامی را دچار فرسایش درونی کند و مهم تر با انگیزه موذیانه به دنبال رخنه در کشورهای منطقه می‌باشد تا آنها جای دشمن اصلی را  با دشمن موهوم و فرضی بدل نمایند و از این طریق فضای تفرق در منطقه را افزایش داده و فرصت تنفس شیطانی کسب کنند.

لاریجانی اظهار داشت: این همایش در چنین متن حساسی ظهور یافته و ماموریتی سنگین در بازآفرینی وفاق مسلمانان با محوریت حمایت جدی از ملت عزیز فلسطین بر عهده دارد، از خداوند متعال توفیق در تحقق این قصد تعالی بخش را خواستاریم.

رئیس مجلس ادامه داد: از همه سروران به خصوص میهمانان عزیز فلسطینی و نیروهای مقاومت که دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفتند سپاسگزار و قدردان هستم و از محضر شریف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته تقاضا دارم با سخنرانی خویش آغازگر مبارک این همایش باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
بجز ایران وچندکشور اندک اسلامی بقیه کشورای اسلامی خیلی بیعرضه اند ونوکر استکبارند وگرنه همچین رژیمی مانند اسرائیل بعنوان یک کشور من درآوردی بی رسمیت در منطقه اسلامی تشکیل نمیشد که همانند غده سرطانی ریشه دواند
آخرین اخبار