نشریه هیل: نفوذ جیمز متیس در دولت ترامپ در حال افزایش است

نشریه هیل در گزارشی به گسترش نفوذ وزیر دفاع جدید آمریکا در بدنه دولت پرداخت.

نشریه هیل: نفوذ جیمز متیس در دولت ترامپ در حال افزایش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت هیل در مطلبی نوشت: نفوذ «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در دولت ترامپ در حال افزایش است. به نظر می‌رسد با استعفای مایکل فلین –مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور- متیس فرصت خوبی برای تحکیم نفوذش در دولت پیدا کرده است.

«جین شاهین» سناتور ایالت نیوهمپشایر معتقد است: «مطمئناً جیمز متیس در حال حاضر تنها کسی است که هم در موقعیت محکمی قرار دارد و هم معتبر است».

تأیید صلاحیت متیس با 98 رای موافق در برابر تنها 1 رای مخالف نشان می‌دهد قانونگذاران هر دو حزب آمریکا برای وی احترام ویژه‌ای قائل هستند. حتی جان مک کین –سناتور ایالت آریزونا- که به شدت از ترامپ انتقاد می‌کند، متیس را تحسین کرده است.

دوستان متیس نیز سمت‌هایی کلیدی در دولت بر عهده دارند. «فیلیپ بیلدن» گزینه ترامپ برای تصدی سمت وزیر نیروی دریایی، «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا و حتی «رابرت هاروارد» که پیشنهاد ترامپ برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور را رد کرد از دوستان متیس هستند.

به نظر می‌رسد متیس حتی اجازه دارد برخی از دیدگاه‌هایش که با نظر ترامپ متفاوت است را صراحتاً بیان کند. برای مثال برخلاف ترامپ که دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را کتمان می‌کند، متیس بر مداخله مسکو تأکید می‌کند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان همواره بر این باور بوده‌اند که متیس تأثیر ویژه‌ای بر ترامپ خواهد داشت. «مارچ ثورنبرری» نمایندهٔ حوزه انتخابیه سیزدهم تگزاس در این خصوص گفت: «من نمی‌دانم متیس تا چه اندازه نفوذ دارد اما به نظرم افرادی که در ارتش خدمت کرده‌اند با فرمان‌ها آشنا هستند و این موضوع قابل توجهی است».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار