در نشست خبری اقتصاد مقاومتی مطرح شد

اقتصاد مقاوتی بطور جدی درحال اجراست

رییس امور اقتصاد مقاومتی شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه گفت: اقتصاد مقاومتی درسطح کشور به طور جدی درحال اجراست و بدای جبران نقص‌های این امر تلاش حود را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی خالصی رییس امور اقتصاد مقاومتی شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه در نشست اقتصاد مقاومتی نظام آماری و حسابداری ملی درجمع خبرنگاران گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه‌های مدونی با بودجه‌های متفاوت در دوره ۵ ساله برنامه ریزی شده که بودجه مربوط به دوره اول ۵. ۱۵ میلیارد تومان، دوره دوم ۸. ۱۵ میلیارد تومان و دوره های سوم و چهارم ۷۲ میلیلرد تومان و ۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
 
وی با اشاره به به متناسب کردن عرضه درکشور گفت: به طور متوسط درآمدهای ارزی کشور با رشد اقتصادی همخوانی داشته و نتوانسته میزان برآورد رشد که در هرسال برنامه ریزی شده را در ۵ ساله محقق کند.
 
خالصی با اشاره به موانع موجود برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با وجود موانع، اقتصاد مقاوتی برای رشد پویا و پایدار تلاش می‌کند و این امر از طریق بهبود شاخص‌های مقاومتی اقتصاد محقق خواهد شد.
 
وی درادامه یادآورشد: در دی ماه سال جاری کنترل و کاهش نرخ تورم از ۴. ۴۰ درصد در سال ۹۲ به ۶. ۸ درصد در دی ماه سال جاری رسبده است.

خالصی اظهار داشت؛ کاهش ریسک اقتصاد کشور از رتبه ۷ درسال ۲۰۱۳ به رتبه ۶ درسال ۲۰۱۶ کاهش یافته است این درحالی است که فضای کسب و کار درسال ۲۰۱۷ به ۱۲۰ کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه درشش ماهه سال جاری رشد اقتصادی با نفت به ۶. ۶ درصد است عنوان کرد: رشد اقتصادی بدون نفت به ۵. ۴ درصد رسیده است. 
 
اقتصاد مقاومتی بدرستی شناسایی نشود قادر به ارزیابی آن نیستیم
 
فیروزه خلعتبری نیز در این نشست خبری گفت: دولت در تلاش است با تامین رشد پویا، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به خواسته سندد جشم انداز ۲۰ سال به رشد اقتثاد مقاومتی برسد.

وی در ادامه از محورهای انتخابی اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی، تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله، تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و برقرارسازی الگوی بخش نظام اقتصادی نمونه‌ای از این عوامل است.

خلعتبری از فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: داشتن نقشه راه و ایجاد زیرساخت قانون نمونه‌ای از این عوامل است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار