بندرعباس؛

سکویF18 ، آماده نصب است

مدیر کارخانه ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم گفت: سکوی نفتی f18 آماده نصب در میدان نفتی فروزان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، محمدرضا محمدی مدیر کارخانه "ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم " افزود: این سکوی نفتی با توان متخصصان داخلی با هزینه 26  میلیون یوروساخته شده و ساخت آن در داخل کشور50 درصد صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

وی گفت:این سکو با دو میلیون و 350 هزار نفر ساعت کار در مدت چهار سال در جزیره قشم ساخته شده است.

مدیر کارخانه "ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم" افزود: سکوی f18 مجهز به کابل های نوری و خطوط لوله زیر دریایی و دوربین های مدار بسته است.

محمدرضا محمدی گفت:با استفاده از تجهیزات کنترلی نصب شده بر روی سکو ، عملیات استخراج و انتقال نفت به صورت خودکار و بدون حضور نیروی انسانی صورت می گیرد.

وی افزود: این سکو دارای ظرفیت 12 حلقه چاه است که در مرحله نخست با حفاری 8 حلقه چاه، گنجایش استحصال 12 هزار بشکه نفت را خواهد داشت.

مدیر کارخانه ساخت تاسیسات فراساحلی قشم افزود: جکت سکو نفتی F18 با هزار و 200 تُن وزن ،با ارتفاع 56 متر در عمق 50 متری خلیج فارس نصب خواهد شد.

محمدرضا محمدی گفت:همچنین ارتفاع عرشه این سکو 15 متر با وزن 800 تُن است که مجهز به سیستم ناوبری پیشرفته برای فرود بالگرد است.

وی افزود: سکوی F18 در نیمه نخست سال آینده، در 2 کیلومتری مجتمع سکوهای میدان نفتی فروزان در 110 کیلومتری جزیره خارک نصب می شود.

کارخانه تولیدات سازه های دریایی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی در زمینی به مساحت 49 هزار متر مربع در شهرک صنعتی کاوه در 25 کیلومتری شهر قشم قرار دارد. 

میدان نفتی فروزان میدان مشترک نفتی ایران و عربستان است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.