اراک؛

افزایش 6 درصدی نزولات آسمانی در استان مرکزی

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش نزولات آسمانی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛ مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی  با اعلام این خبر افزود: در این مدت 175 و هشت دهم میلیمتر بارش در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلند مدت افزایش 21 درصدی نشان می دهد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه) تاکنون بارش در تمام شهرهای استان مرکزی به جزء شهر محلات بالاتر از حد نرمال بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت بیشترین میزان بارش ها با 321 و نیم میلیمتر در شازند صورت گرفته است.
ذوالفقاری اظهار کرد: کمترین میزان بارش ها نیز با 92 و 6 دهم میلیمتر مربوط به دلیجان است اماT این شهر با وجود کمترین بارش، نسبت به مدت مشابه سال قبل از حد نرمال بالاتر است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه) تاکنون 222 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در اراک به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد و نسبت به بلندمدت 42 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: بر اساس نقشه های پیش بینی، سیستم بارشی دیگر هفته آینده این استان را فرا می گیرد که انتظار است با ورود آن به استان حجم بارشی قابل توجهی رخ دهد.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.