بازگشت جوان ربوده شده کرمانی به آغوش خانواده‌

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: جوانی که سه هفته قبل توسط قاچاقچیان مواد مخدر ربوده شده بود به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

جوان ربوده شده کرمانی به آغوش خانواده‌اش بازگشتبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: نیما جوان 25 ساله که حدود سه هفته قبل در یکی از خیابان‌های شهر کرمان به اشتباه توسط قاچاقچیان مواد مخدر ربوده شده بود با تلاش پلیس به آغوش خانواده اش بازگشت.

وی در ادامه افزود: حدود سه هفته قبل توسط مردم با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماسی مبنی بر اینکه فردی ربوده و خودرو وی نیز در خیابان رها شده است، گرفته شد.

وی اظهار کرد: بلافاصله از حوزه کلانتری در صحنه حضور پیدا کردند و بعد از تایید گروگانگیری، رده تخصصی پلیس آگاهی در صحنه حضور پیدا کردند و بررسی های صحنه جرم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه موبایل و خودرو فرد ربوده شده در صحنه جا مانده بود گفت: بررسی ها در ارتباط با آخرین افرادی که مرتبط با این گروگان بودند و مصاحبه با خانواده وی ابتدا هیچ سرنخی در اختیار پلیس قرار نداد. 

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: بنابراین بررسی های میدانی و اقدامات تخصصی پلیس که کار گسترده ای در بخش های مختلف بود، ادامه پیدا کرد و بعد از چند روز از کشور پاکستان با خانواده فرد گروگان گرفته شده تماس گرفته شد که در این تماس درخواست مبلغ 500 میلیون تومان پول شده بود.

وی گفت: در بررسی های انجام شده متوجه شدیم فرد ربوده شده اشتهاری در حوزه مواد مخدر ندارد لذا بررسی ها در حوزه های دیگر ادامه پیدا کرد و مجدد تماس دیگری از کشور پاکستان با خانواده گروگان برقرار شد که گروگان گیران در این تماس نیز درخواست پول داشتند.

سردار بنی اسدی فر گفت: گروگانگیران در این تماس ها بسیار کوتاه صحبت می کردند و اطلاعات بعدی مانند اینکه پول را کجا و چگونه تحویل بگیرند در این تماس های تلفنی مطرح نشد. 

وی اظهار کرد: پلیس در واقع عوامل و منابع اطلاعاتی خود را در حوزه جنوب و شرق استان کرمان فعال کرد و احتمال دادیم افرادی در این جغرافیا با گروگانگیران در ارتباط باشند.

وی گفت: خوشبختانه در پی سفر به شهرستان کهنوج (جنوب استان کرمان) از نزدیک با عوامل محلی تماس گرفتیم و پلیس آگاهی استان کرمان کار تخصصی خود را به صورت شبانه روزی انجام داد و بعد از آن سفر سرنخی به دست آمد و پلیس متوجه شد محل نگهداری گروگان در ارتفاعات جنوب استان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: از آنجا که محل اختفای گروگان مسیری سخت گذر و در واقع حرکت نیروهای عملیات پلیس به آن منطقه ممکن بود جان گروگان را به خطر بیندازد لذا لازم بود تدابیر لازم را در حوزه حفظ جان گروگان انجام دهیم که در این مبحث نیروهای پلیس توجیه شدند.

وی گفت: نیروهای پلیس در چند مرحله می خواستند عملیات آزادسازی گروگان را انجام دهند که با موانعی برخورد کردند و این عملیات به تاخیر افتاد.

بنی اسدی فر اظهار کرد: عصر دوشنبه با آرایش مناسب و برنامه ریزی منظمی که در منطقه اختفای گروگان ایجاد شد پلیس به محل اختفای وی هجوم برد و وی را آزاد کرد.

وی افزود: گروگان گیران در این عملیات شناسایی شدند و دلیل این افراد از گروگان گرفتن، مطالبات مربوط به مواد مخدر بود که در این رابطه گروگان را اشتباهی برده بودند.

وی گفت: تلاش همکاران ما در مجموعه پلیس آگاهی استان کرمان و فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج موجب شد گروگان صحیح و سالم آزاد و تحویل خانواده اش شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه آزادسازی گروگان مرحله نخست این عملیات بود افزود: گروگان توسط یک نگهبان در محلی در ارتفاعات جنوب استان کرمان نگهداری می شد و دستگیری گروگانگیران نیز در مرحله بعد این عملیات در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی همچنین از مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به عنوان عضو موثر شورای تامین استان و همراه نیروی انتظامی این استان تقدیر کرد. 

سردار بنی اسدی فر گفت: یک مورد گروگان گیری دیگر هم طی هفته گذشته در این استان اتفاق افتاده بود که نیروی انتظامی با شدت ورود کرد و موفق شدند سه نفر رباینده را در کمتر از 20 ساعت از زمان ربوده شدن کودکی در کرمان دستگیر و فرد گروگان را آزاد کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار