با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنید

شهر اراک در نوروز 1396با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ پذیرای حضور گردشگران نوروزی خواهد بود.

با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنیدسید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شهر اراک در نوروز 1396با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ پذیرای حضور گردشگران نوروزی خواهد بود.

شهر اراک در نوروز ۱۳۹۶ با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود. نماد سرزمین آفتاب به دلیل آنکه امام خمینی (ره) در شهر اراک چشم به جهان گشوده و نماد فراتر از گردشگران نوروزی تاریخ به دلیل برخورداری شهر اراک از دست‌نگاری‌هایی با قدمت ۴ هزار ساله برای این شهر انتخاب‌شده‌اند.

وی افزود: ما ۱۴ هتل با ۵۵۰ اتاق و ۱۲۰۰ تخت، ۶ مهمانپذیر و 45 خانه استیجاری برای اسکان گردشگران نوروزی داریم و هم‌اکنون 4 اقامتگاه بوم‌گردی برای فعالیت در نوروز ۱۳۹۶ آمادگی دارند البته پیش‌بینی ما بر این است که 6 اقامتگاه بوم‌گردی فعال در تعطیلات نوروز داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت:۴ مجتمع بین‌راهی درجه‌یک هم داریم که هرکدام از آنها 20 سوئیت دارند و آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند.

حسینی ادامه داد: هم‌اکنون 8 منطقه نوروزگاهی در مناطقی چون نرسیده به شهر اراک، نرسیده به شهر دلیجان، خمین، ورودی اراک از سمت بروجرد، ورودی شازند از سمت بروجرد «توره»، دو دهک دلیجان و ورودی از تهران به سمت ساوه برای استان مرکزی پیش‌بینی شده و بستگی به سمن‌ها و میزان آمادگی آنها این تعداد به 12 نوروزگاه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ما هرساله ۴ مدرسه را در شهرستان اراک برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تجهیز می‌کنیم و هرکدام از شهرستان‌های دیگر استان مرکزی نیز یک مدرسه را برای ایام نوروز در نظر می‌گیرند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم نوروزگاه‌های استان مرکزی جانمایی شده‌اند و فعالیتشان را از 25 اسفندماه سال جاری آغاز می‌کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار