اصفهان؛

بیش از ۲۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز اداره می‌شود

در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۲۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز اداره می‌شود که از طرف آموزش و پرورش خدمات آموزشی و تربیتی به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز در جلسه مشترک معاونان و مسؤولان ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور از نظر تعداد و وسعت وظایفی بر عهده دارد.

محمدحسن قائدی‌ها افزود: استان اصفهان یکی از استان‌های پرجمعیت در کشور است، به طوری که از نظر تعداد دانش‌آموزان سومین استان در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: امسال حدود 850 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند که حدود 50 هزار نفر از این تعداد را دانش‌آموزان اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که از این تعداد حدود 52 درصد در روستاها و 41 درصد از این دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

قائدی‌ها با بیان اینکه در 6 ناحیه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، 37 منطقه آموزشی وجود دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان افتخار این را دارد که حتی در آخرین روستاهای دورافتاده واقع در غرب و شرق اصفهان دانش‌آموزان را تحت پوشش تحصیلی خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز اداره می‌شود که از طرف آموزش و پرورش خدمات آموزشی و تربیتی به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشکل بودن ارزیابی آموزش و پرورش، عنوان کرد: آموزش و پرورش بالغ‌بر 98.4 درصد اعتبارات خود را صرف هزینه کارکنان خود می‌کند که به طور میانگین حدود 150 میلیارد تومان میزان حقوق کارکنان و شاغلان این ارگان در یک ماه است.

وی ابراز کرد: ارزیابی آموزش و پرورش قابل مقایسه با دیگر دستگاه‌ها نیست بنابراین؛ بدون شک شاخص‌های ارزیابی برای آموزش و پرورش باید مخصوص باشد

قائدی‌ها بیان کرد: در آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای تحقق ماده 81 و 82 قانون خدمات کشوری، اقداماتی صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به تشکیل کارگروه مدیریت که شامل کمیته سرمایه انسانی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم است، اشاره کرد.

وی افزود: 47 شاخص اختصاصی در آموزش و پرورش شناسایی شده است که 26 شاخص آن در حوزه آموزش متوسطه، ابتدایی، فنی حرفه‌ای و کاردانش، حوزه استثنایی، سوادآموزی و غیره تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان تأکید کرد: درب همگی دفاتر آموزش و پرورش در سطح استان اصفهان به روی مردم باز هستند تا مردم به این دفاتر رفته، نظرات خود را به این ارگان اعلام کرده و آموزش و پرورش از این نظرات برای پیشبرد بهتر اقدامات خود استفاده کند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.