همدان؛

رونمایی از دستگاه کنترلر تالاب با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

دستگاه کنترلر تالاب ساخته مخترع همدانی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه کنترلر تالاب با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان،
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر خود به استان همدان در حاشیه همایش ملی شهر سبز پایدار از دستگاه کنترلر تالاب ساخته مخترع همدانی امیرعباس اقبال‌پور کارشناس تکنولوژی محیط زیست رونمایی شد.

دستگاه پردازشگر تالابی یک دستگاه محیط زیستی در جهت کنترل و حفاظت است، وظیفه این دستگاه پردازش تالاب‌هاست، این دستگاه در مرکز تالاب شناور مستقر می‌شود و قسمت بسیار کمی از دستگاه در سطح آب در معرض رویت قرار می‌گیرد.

این دستگاه کلیه پارامترهای حیاتی تالاب را که حاکی از سلامت و یا عدم سلامت آن است را کنترل و ثبت می‌کند و به صورت لحظه‌ای مخابره می‌کند که قبل از وقوع هر آسیبی به تالاب می‌توان وضعیت آن با خبر بود تا تصمیمات مناسب اتخاذ کرد.

کنترل، ثبت و ارسال میزان BOD،  COD، PH آب تالاب، دمای هوا، دمای آب، عوامل آلودگی تالاب‌ها و تعیین حد مجاز پارامترهای موجود و ارسال پیام هشدار از جمله کاربردهای این دستگاه است.

پایش آنلاین و لحظه به لحظه تالاب، کاهش خطای انسانی آنالیز کردن، آنالیز و پردازش دقیق و پیشرفته با هزارم درصد دقت، قابلیت گزارش‌گیری، ساخت و تهیه پرونده الکترونیک تالاب و سنجش و مقایسه شرایط و همخوانی دستگاه با محیط طبیعی خود بدون کوچکترین تداخل به چرخه تالاب از مزای این دستگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.