وزارت عدلیه گزارش داد

762 کودک در مراکز اصلاح و تربیت افغانستان

وزارت عدلیه افغانستان اعلام کرده است که به تعداد 762 کودک دختر و پسر در سراسر افغانستان در مراکز اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند.

نگهداری ۷۶۲ کودک به اتهام قانون‌شکنی در مراکز اصلاح و تربیت اطفالبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش وزارت عدلیه، از مجموع این کودکان مظنون، متهم و محکوم به قانون شکنی، 87 تن آن‌ها دختران هستند و بقیه همه پسران می‌باشند.

وزارت عدلیه اعلام کرده است که گزارش‌های تازه و سراسری این وزارت از مراکز اصلاح و تربیت اطفال، نشان می‌دهد که بر حسب کتگوری تخلفات و تفکیک ولایت‌ها، میزان اشخاصی که به تخلف از قانون، مظنون، متهم و یا محکوم اند، به تعداد 139 کودک پسر و 16 کودک دختر در کابل، 73 کودک پسر و 15 دختر در هرات و 57 تن در ننگرهار و دیگر ولایات در مراکز اصلاح تربیت اطفال به سر می‌برند.

در خبرنامه‌ای که دفتر رسانه‌ای وزارت عدلیه روز یک‌شنبه 1حوت، منتشر کرده، نوشته شده است که این کودکان مظنون، متهم و یا محکوم به جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، اختطاف، قاچاق مواد مخدر، سرقت، لواط، زنا، قتل و جرایم دیگر هستند.

خبرنامه افزوده است که بر بنیاد قانون، اطفالی که مظنون، متهم و محکوم به قانون شکنی اند، پس از فیصله‌ی محاکم از سوی وزارت عدلیه در مراکز اصلاح و تربیت اطفال، نگهداری می‌شوند.

بر بنیاد توافق نامه نه جانبه، شورای رهبری مراکز اصلاح و تربیت اطفال به گونه نوبتی هر سه ماه، یک‌بار به منظور فراهم سازی خدمات آموزشی، حرفه یی، فرهنگی و … برگزار می‌شود.

شفقنا نوشت: در گزارش وزارت عدلیه آمده است که بر بنیاد توافق‌نامه نه جانبه، شورای رهبری مراکز اصلاح و تربیت اطفال به گونه نوبتی هر سه ماه، یک‌بار به منظور فراهم‌سازی خدمات آموزشی، حرفه‌یی، فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار