مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان

مراقب آنفلوانزای پرندگان باشید

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان های کرمان، یزد و خراسان رضوی مشاهده شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان  گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان های کرمان، یزد و خراسان رضوی مشاهده شده است که نیاز است اقدامات قرنطینه ای و محدودیت تردد از امروز در استان اعمال شود.

حسینی از هم استانی ها خواست: مرغ زنده خریداری نکنند و تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دام پزشکی به صورت بسته بندی مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی همچنین افزود:  هم استانی ها در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور، موضوع را به نزدیک ترین دام پزشکی شهرستان و یا به شماره 1512 اطلاع دهند.

هشدار در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با توجه به رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان های کشور از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده شان: 

1- از خرید مرغ زنده جهت مصرف خودداری نموده و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز به صورت بسته بندی تهیه نمایند . 
 
2- در صورت مشاهده هرگونه تلفات در جمعیت طیور خانگی موارد را به نزدیک ترین اداره  دامپزشکی اطلاع داده یا با شماره 1512 تماس حاصل نمایید. 
 
3- با عنایت به این که یکی از راه‌های انتشار بیماری در روستاها، عرضه طیور زنده است از هموطنان تقاضا می‌شود، از خرید هرگونه طیور بومی جداٌ خودداری کرده و به روستائیان محترم توصیه می‌شود نسبت به محصور کردن طیور خود به منظور قطع ارتباط طیور اهلی با وحشی اقدام فرمایند. 
 
4- تا اطلاع ثانوی از خرید پرندگان زینتی خود داری نمایند. 
 
5- از هرگونه شکار، مصرف و همچنین ورود به زیستگا‌ه‌های پرندگان مهاجر، که مهم‌ترین عامل شیوع ویروس هستند و به عنوان مخزن بیماری محسوب می‌شوند جداً خودداری کنند. 
 
6-پرورش دهندگان طیور صنعتی ضمن باور به نقش رعایت ضوابط امنیت زیستی، کلیه موارد پیشگیری اعم از کنترل ورود و خروج افراد، خودروها، نهاده‌های مورد استفاده در مزرعه، خودداری از انتقال کود مرغی و...را با جدیت و دقت اجرا کنند. 
 
دکتر مهدی حسینی در همین راستا ضمن درخواست همکاری از عموم مردم شریف استان  افزود: پیشگیری از وقوع این بیماری مستلزم رعایت دقیق موارد اعلام شده و به ویژه نکات امنیت زیستی است که در صورت عدم رعایت آن، خسارت جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار