ریزش معدن برای سومین بار

کارگری که در معدن کرومیت فاریاب در شهرستان منوجان مشغول به کار بود، حین حفاری بر اثر ریزش تونل به کما رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین صادقی، فرماندار منوجان گفت: شب گذشته تونل معدن کرومیت فاریاب بخش آسمینون ریزش کرد و بر اثر آن جان یک جوان به خطر افتاد.

وی افزود: این جوان با توجه به اینکه شهرستان منوجان مسافت آن چنانی با بندرعباس ندارد، برای مداوا به بیمارستان ام لیلا بندرعباس انتقال داده شد و هم اکنون در کما به سر می برد.

صادقی خاطرنشان کرد: این ریزش تونل، داستان تکراری است که طی سال های گذشته بارها اتفاق افتاده و جوانان این سرزمین را به کام مرگ کشانده است.

وی یادآور شد: بر اثر ریزش تونل معدن کرومیت فاریاب منوجان در سال 93 یکی از جوانان نودژ اهل روستای پاتک جان خود را از دست داد و با گذشت یک ماه از حادثه جان باختن این جوان، بار دیگر بر اثر ریزش تونل یکی دیگر ازجوانان نودژ اهل روستای لاریان جان خود را از دست داد.

فرماندار منوجان به هشدارهایی که به صاحب این معدن مبنی بر رعایت نکات ایمنی داده شده بود اشاره و تصریح کرد: متأسفانه این معدنکار برای رسیدن به سود اقتصادی بیشتر به این امر مبادرت می ورزد.

صادقی سهل انگاری بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی دیگر از دلایل ایجاد این حادثه اعلام کرد و گفت: بازرسی این معادن توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد که متاسفانه به دلیل بعد مسافت از مرکز استان حضور این بازرسان در این مناطق بسیار کمرنگ است.

شرکت کرومیت فاریاب که در فاصله 40 کیلومتری شهر منوجان واقع شده، یکی از معادن مهم تولید کننده کرومیت در کشور است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
همش حرف حرف حرف هیچ کسی هیچ کاری نمی،کند مسعولان معدن هر جوری که دلشان بخواهد با کارگر رفتار میکنند خودشون این همه سهل انگاری میکنند ولی کارگر بدبخت باکوچکترین خطا اخراج میشه با اینکه کارش این همه سخت وزیان اوره هیچ کدام از مسعولا ن شهرستان فکری به حال کارگران نمیکنند به نظرتون ۲۰سال کار برای این شغل زیاد نیست تا باز نشسته بشن
آخرین اخبار