اصفهان؛

تهیه نقشه های يک دوهزارم دیجیتال حاشیه شهر اصفهان

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان برای اولین بار اقدام به تهیه نقشه های يک دوهزارم دیجیتال حاشیه شهر حد فاصل محدوده قانونی تا حریم شهر اصفهان نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهندس وحيد حيدريان با اعلام اين مطلب گفت: اين سازمان برای اولین بار در اصفهان اقدام به تهیه نقشه های يک دوهزارم (1:2000) دیجیتال حاشیه شهر حد فاصل محدوده قانونی تا حریم شهر اصفهان نموده است.

وي با تاکيد بر دقت اين نقشه ها همانند نقشه های داخل محدوده، اضافه کرد: تهیه این نقشه ها با استفاده از عسکبرداری هوایی و آخرین تکنولوژی فتوگرامتری دیجیتال در فاز اول به میزان بالغ بر 13هزار هکتار برای حاشیه هفت منطقه شهرداری اصفهان از شهریور ماه سال جاری آغاز و تاکنون نقشه های حاشیه مناطق 15،13،9، 6 و4 آماده گردیده است.

مديرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در ادامه بيان داشت: با توجه به دقت بالا، این نقشه ها می تواند به عنوان مرجعي جهت انطباق حریم شهر اصفهان با شهرستان های مجاور که از دیرباز به علت فقدان نقشه های جامع دارای مشکل بوده است مورد استفاده قرار گرفته و دعاوی حقوقی پيرامون مالکیت های مجاور املاک و اراضي اين محدوده حل و فصل گردد.

وي ياد آور شد: با استفاده از این نقشه ها می توان ساخت و ساز های خارج از محدوده طرح که عمدتاً خلاف ساز می باشند را شناسایی و مورد ارزیابی قرارداد.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد تا در آينده نقشه هاي مناطق 10 و 14 نيز تهيه و مورد استفاده شهرداري اصفهان قرار گرفته و مشکلات شهروندان در اين زمينه رفع گردد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار