ساری،

جلوگیری از تغییر کاربری غیر قانونی 738 هکتار زمین مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: چهار هزار و 955مورد به مساحت 738 هکتار زمین کشاورزی در 3 سال اخیر تا کنون در استان حفظ کاربری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدر پور افزود: 253 پلاک زمین برای اجرای طرح های تولیدی و سرمایه گذاری به مساحت 340 هکتار از سال 92 تا کنون واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر واگذاری های زمین با حساسیت و برخورد با تغییر کاربری غیرقانونی شدید و بدون تعارف شده است، گفت: در این مدت یکهزار و 156 فقره مجوز تبصره یک ماده یک قانون امور اراضی به مساحت 71 هکتار صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صدور 2 هزارو 327 فقره مجوز از تبصره 4 ماده یک قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی به مساحت 346 هکتار از سال 92 تاکنون خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این نکته که در سه سال اخیر روند بی رویه تغییر کاربری های غیر مجاز در استان کنترل شده، گفت: با حمایت دولت در مقوله توسعه زیر ساختی، مکانیزاسیون و ساماندهی بازار،نگاه به فروش زمین در کشاورزان تغییر یافته است.

حیدرپور با بیان اینکه در سه سال گذشته به اندازه 10 سال ما قبل با متخلفان زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز برخورد صورت گرفته است، گفت: 22 ماشین انتظامی ویژه گشت پیشگیری و برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز با حکم دادستان در تمام نقاط استان به صورت شبانه روزی فعال است.

او با اشاره به اینکه باید زمین مازندران را قدر بدانیم و زمین این استان برای امنیت غذایی و اشتغال کشور باید حفظ شود، گفت: البته نیازهای توسعه شهرها، روستاها و طرح های عمرانی به زمین نیز دیده شده است.

وی گفت: امروز هر گونه تغییر کاربری قانونی و بر اساس نیاز، متناسب بامقررات صورت می گیرد و خسارت به زمین های کشاورزی حداقل است.

وی گفت: امسال 6هکتار از زمین های تغییرکاربری غیر مجاز مازندران با اجرای حکم قلع قمع به کشاورزی برگشت داده شده است.

حیدر پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر حکم قلع و قمع 172هکتار از زمین های کشاورزی که غیر قانونی تغییر کاربری داده شده است، نیز صادر و در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار