قائم مقام وزیر صنعت:

گسترش تولید داخلی راه حل بسیاری از معضلات کشور است/ تشکیل کنسرسیوم برای صادرات کفش

به منظور افزایش اشتغال زایی، حمایت از تولید داخل باید در دستور کار مقامات دولتی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به منظور پشتیبانی از تولید داخلی کشور طرح‌های گوناگون و مرتبط با مبارزه با قاچاق، کنترل واردات و رونق به واحدهای صنعتی داخلی مورد تاکید وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است.

به گفته وی قرار بر این شده تا ۱۰۰ هزار نفر ازکارکنان واحدهای صنعتی تحت آموزش قرار گیرندو کلیه هزینه‌های مربوط به این امر توسط دولت پرداخت شود.

رحمانی تصریح کرد: پشتیانی از تولید داخلی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و همگان باید به لحاظ فرهنگی به این باور دست یابند که اگر قصد اشتغال زایی جوانان را داریم در وهله نخست باید تولید داخلی تقویت شود.

وی با بیان اینکه گسترش تولید داخلی راه حل بسیاری از معضلات کشور است، افزود: کلیه کشورهای توسعه یافته از این الگو تبعیت می‌کنند و حتی کشورهایی که دارای اقتصادی آزاد هستند نیز از طریق اعطای یارانه‌های مستقیم از بخش صنعتی که بخش پربازده‌ای است، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ارتقا توانمندی‌های صادراتی واحدهای کوچک و متوسط یکی از پروژه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت وقت است، گفت: به منظور دستیابی به هدف مذکور برنامه‌های کمی در نظر گرفته شده و برهمین اساس برخی از شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی تشکیل شده است.

رحمانی تاکید کرد: به عنوان مثال در یکی از شاخه‌های صنعتی از جمله کفش کنسرسیوم‌های صادراتی شکل گرفته که سبب شده تا تولیدات داخلی تحت عنوان برند مشترک فعالیت کنند.

وی در پایان بیان کرد: تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی جزو اقدامات بسیار مهم مسئولان است که امید است در آینده شاهد بازده بسیار خوب این کنسرسیوم‌ها باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار