حمایت ویژه از ۴۵ شرکت دانش بنیان/ اختصاص تسهیلات خاص برای خرید ساختمان

رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اختصاص ساختمانی با ظرفیت بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان، از اعطای تسهیلات ویژه به این شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در مراسم بازدید معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری از برج فناوری این دانشگاه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۰ شرکت دانش بنیان داریم که در انتهای کار هستند و از این پس تبدیل به شرکت می‌شوند.

وی همچنین در خصوص ادامه کار شرکت‌های دانش بنیان افزود: با حمایت معاونت‌های ریاست جمهوری، ساختمانی در نزدیکی دانشگاه برای ادامه فعالیت و اسکان این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است. 

رییس دانشگاه امیر کبیر یادآورشد: شرکت‌های دانش بنیان فقط در صورت خوداتکایی و با اختصاص تسهیلات ویژه از سوی صندوق و معاونت می‌توانند از امکان خرید محل مورد نظر برای ادامه کارشان بهره‌مند شوند. 

وی در ادامه با بیان اینکه پس از استقلال کاری، شرکت‌های دانش بنیان نیازمند جذب نیروی کاری بیشتر‌ی برای ادامه فعالیتشان هستند، ابراز داشت: با توجه به اینکه در چنین مرحله‌ای، این شرکت‌ها توانایی خرید ساختمان جدیدی را ندارند، کمک‌هایی از سوی صندوق نوآوری به آنها می‌شود.

وی ادامه داد: ساختمان جدید برای استفاده از زیرساختهای دانشگاه همچون کارگاه ها، کلاس‌های آموزشی و آزمایشگاه ها باید در نزدیکی دانشگاه خریداری شود. 

معتمدی ادامه داد: برای بهره مندی بیشتر شرکتهای دانش بنیان از ظرفیت‌های زیر ساختی، علمی و آموزشی دانشگاه امیر کبیر اعم از برگزاری دوره‌های ویژه تا سایر برنامه ها، اقدامات حمایتی خاصی نیز از سوی دانشگاه انجام شده که تا پنج یا شش ماه آینده عملی می‌شود.

وی درباره ظرفیت ساختمان جدید شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ فضای فعالیتی جدید برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که با تسهیلات معاونت ریاست جمهوری امکان خرید برایشان فراهم شده است. 

رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه مراحل حمایت از نوآوری در ابتدا شامل پیش رشد یا ایده پردازی است، تصریح کرد: اگر برخی از این ایده‌ها مورد تایید و موفقیت آمیز بودند، وارد مرحله رشد یا همان طراحی پروژه و سپس ارزیابی می‌شوند که در صورت اخذ تاییدیه در این زمینه با اخذ مجوز از نهادهای مربوطه تبدیل به شرکت دانش بنیان می‌شوند. 

وی اضافه کرد: در صورت صنعتی شدن و رسیدن به قابلیت فروش طرح مورد نظر در شرکت دانش بنیان، شرکت با ورود به مرحله تولید از دانشگاه جدا شده و فضا برای فعالیت گروه‌های دیگر باز می‌شود، اما همچنان در آن مرحله ما رهایشان نکرده و از مراحل اخذ وام گرفته تا تولید و نظایر آن، همچنان تحت حمایت ما قرار دارند.

معتمدی  یادآور شد: بر خلاف برج فناوری که مالکیتش مختص دانشگاه امیرکبیر است، مالک هر یک از واحدهای ساختمانی جدید شرکت های دانش بنیان، خود صاحبان شرکت هستند که البته حمایت این دانشگاه و صندوق نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار