قزوین؛

40 هزار نفر بیمه روستایی می شوند

استاندار قزوین گفت : 40 هزار نفر تا پایان امسال تحت پوشش بیمه روستایی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه ساماندهی امور روستایی با بیان اینکه در حال حاضر 27 هزار نفر تحت  تحت پوشش بیمه روستایی قراردارند افزود : هدف گذاری برای سال آینده 70 هزار خانواده است .

وی ضمن بررسی مصوبات قبلی گفت : روند بیمه روستایی روند خوبی نبوده و هر خسارتی که ایجاد می شود باید دولت هزینه کند در حالی که بودجه دولت محدود است .

استاندار با بیان اینکه بیمه روستاییان در کشور رتبه 16 را دارا است ، گفت : فرمانداران و بخشداران باید به دهیاران ماموریت دهند که پیگیر بیمه روستاییان باشند و در قبال هر فردی که عضو بیمه صندوق روستایی می شود درصدی هم به آنان پرداخت کنند.

همتی در ادامه بر شناسایی تولیدات روستایی تاکید کرد و گفت : باید از گروههای علمی برای تشکیل یک تعاونی استفاده کرد تا بازاریابی محصولات روستاییان به خوبی انجام شود .

وی گفت : باید به کمک آموزش فنی و حرفه ای آموزش هدفمند و متناسب با افراد روستا انجام شود که روستاییان را به تحرک وادارد .

استاندار افزود  : از ابتدای دولت یازدهم تاکنون دو هزار و 315 طرح با 200 میلیارد تومان در روستاها اجرا شده است .

 همتی اضافه کرد: اجرای طرح ها در سال 95 نسبت به سال 92 به لحاظ ریالی چهار و هفت دهم درصد و حجمی 74 درصد افزایش داشته است .

فرخزاد معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه گفت : اینترنت پر سرعت از موضوعاتی است که برای ارائه خدمات بهتر در روستاها باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی به بازار چه عرصه محصولات اشاره کرد و گفت  : پروسه تولید ,فرآوری و عرضه باید به نحو مطلوبی انجام شود .

هواسی قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین هم در این جلسه گفت : رادیو و تلویزون با پخش دو برنامه (یک جای خوب )در تلویزیون و (صدای روستا )در رادیو به خوبی ظرفیت های روستاها را معرفی می کند .

وی با اشاره به تاثیر آموزش در روستاها گفت : صدا و سیما مرکز قزوین آمادگی پخش یک برنامه روتین در زمینه آموزش روستاییان در همه زمینه ها را دارد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار