ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید ثروت و کارآفرینی/ تولید 10 داروی جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تولید 10 داروی جدید خبر داد و گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و با همکاری دانشگاه‌های فنی مهندسی و شهید بهشتی ساخت این داروها آغاز خواهد شد.

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید ثروت و کارآفریی/ تولید 10 داروی جدید
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اولین همایش روز فناوری سلامت، اظهار داشت: این همایش اولین تعامل و همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و فنی مهندسی کشور است که از دستاوردهای نخبگان در بخش فنی مهندسی استفاده کرد و این دانشگاه با در اختیار قرار دادن فضا و تجهیزات سبب تولید ثروت و تولید محصولات تجاری در کشور می‌شود.

وی بیان کرد: چهار دانشگاه امیر کبیر، صنعتی‌ شریف، خواجه نصیر و شهید بهشتی در برگزاری همایش فناوری سلامت همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر دارند و من امیدوارم این سمینار در حوزه سلامت و پزشکی در سال‌های آینده گسترش یابد.

پیوندی ادامه داد: در بحث آموزش و پژوهش دانشگاه‌های کشور از حالت تک رشته‌ای به سمت نسل سوم نوآوری و فناوری در پیش هستند و این کار در راستای کار‌آفرینی و ارتقای کیفیت پژوهش و تحقیق بوده و به رشد علم در کشور کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نقطه عطف و رابط خوبی بین سرمایه‌گذار و دانشگاه‌ هستند و دانشگاه شهید بهشتی در این راستا تعداد شرکت‌های دانش بنیان خود را به 33 شرکت رسانده است.

پیوندی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و تولید ثروت فناوری موثر هستند و دانشگاه شهید بهشتی فضا و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد: همکاری خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فنی مهندسی در حوزه سلامت وجود دارد و در این راستا کارهای خوبی در حوزه فناوری و نوآوری با همکاری یکدیگر در حال انجام است.

وی گفت: 8 الی 10 محصول جدید دارویی در حال تولید است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای آموزش و پژوهش و تولید ثروت و کارآفرینی باید زیر‌ساخت‌های خوبی را ایجاد و گام موثری در جهت تولید این داروها بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار