خبرنگاری که باعث کناره‌گیری رئیس‌جمهور سابق آمریکا شد؛

دروغ‌های رئیس‌جمهور خطرناک‌ترین دشمن مردم هستند

کارل برنستین با انتقاد از حمله ترامپ به رسانه‌ها وی را به مراتب بدتر از رئیس‌جمهور مستعفی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «کارل برنستین» خبرنگار آمریکایی که در دهه هفتاد میلادی باعث برملا شدن رسوایی و استعفای ریچارد نیکسون –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- شد، اعلام کرد حمله دونالد ترامپ- رئیس‌جمهور کنونی آمریکا- به رسانه‌ها و دروغ‌های او به مردم به مراتب وحشتناک‌تر و خائنانه‌تر از اقدامات نیکسون است.

برنستین و همکارانش «باب وودوارد» و «بن بردلی» به افشا شدن رسوایی «واترگیت» که به کناره‌گیری رئیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد، کمک کردند. برنستین به 26 هزار دنبال‌کننده‌اش در توییتر گفت: «دروغ‌های رئیس‌جمهور همیشه خطرناک‌ترین دشمن مردم هستند. حملات ترامپ به رسانه‌ها از حملات نیکسون وحشتناک‌تر است».

ترامپ پیش از این بارها خبرنگارانی که از وی انتقاد می‌کنند را «دشمنان مردم» خوانده است و پیام توییتری برنستین برای پاسخ به وی منتشر شد.

ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری نیست که از رسانه‌ها انتقاد می‌کند. توماس جفرسون – رئیس جمهور اسبق آمریکا - نیز در سال 1807 با انتقاد از رسانه‌ها گفت: «هیچ چیزی که در روزنامه‌ها می‌بینیم قابل اعتماد نیست. باید به هر مطلبی که از طریق روزنامه‌ها بیان می‌شود، شک کرد».

نیکسون نیز پس از اینکه از طریق خبرنگاران برای رسوایی واترگیت تحت فشار قرار گرفت، رسانه‌ها را «دشمن» خواند. اما هیچکدام از روسای جمهور آمریکا به اندازه ترامپ در انتقاد از رسانه‌ها پیش روی نکرده‌اند. همین باعث شده تا برنستین اعلام کند کژاندیشی ترامپ درمورد رسانه‌ها بسیار وخیم‌تر از نیکسون است.

رسوایی واترگِیت به وقایعی اشاره دارد که بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۵ در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعدادی از ماموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت -محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات- شدند و دستگاه‌های شنود کار گذاشتند و اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند.

این اقدام غیر قانونی خیلی زود لو رفت و روزنامه واشنگتن‌پست از طریق دو نفر از خبرنگاران خود به نام‌های باب وودوارد و کارل برنستین آن را به اطلاع افکار عمومی رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار