«چراغ ملکوت» روشنایی بخش ژانر تاریخی تلویزیون می‌شود/ پایان نگارش سناریوی اولیه

مجموعه تلویزیونی «چراغ ملکوت» از نیمه دوم فروردین 96 کار تولید خود را آغاز می‌کند.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده مجموعه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تولید سریال تاریخی خود پیرامون زندگینامه حضرت امام باقر (ع) گفت: مجموعه تلویزیونی «چراغ ملکوت» به کارگردانی جواد شمقدری در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در ژانر تاریخی به مقاطعی از زندگی امام باقر (ع) می پردازد.

وی در ادامه در خصوص نگارش فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: نگارش اولیه سناریوی «چراغ ملکوت» با توجه به همراهی مشاور محتوایی پروژه آقای رجبی دوانی به اتمام رسیده است.

علی اکبری افزود: به محض اینکه یکسری از اصلاحات فیلمنامه برطرف شود، از نیمه دوم فروردین ماه سال آینده (96) کار پیش تولید را شروع کرده و ان‌شاءالله آن را برای اردیبهشت 97 به روی آنتن خواهیم برد.

وی با یادآور شدن این موضوع که مجموعه تلویزیونی تنها به بخشی از زندگی امام باقرالعلوم (ع) می‌پردازد، درباره روایت تاریخی این سریال اظهار داشت: «چراغ ملکوت» با نگاهی به برش زندگی امام باقر (ع) در دوران حکومت هشام حاکم دمشق با نشان دادن سفر امام (ع) از مدینه به شام به درخواست هشام و مشکلات آن حضرت و یارانش به تصویر درخواهد آمد و در کنارش قصه صحابه و نزدیکان ایشان را خواهیم دید.

علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: تا به امروز 8 اثر تاریخی را ساخته‌ام و با برنامه ریزی‌انجام شده می‌توان گفت، بعد از سپری کردن سه پیش تولید و هفت ماه تصویربرداری و مونتاژ همزمان، سریال «چراغ ملکوت» اردیبهشت ماه سال 97 آماده پخش می‌شود.
 
گفتنی است؛ پیش از این تولید سریال «چراغ ملکوت» برای محرم سال 96 در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار