کرمانشاه؛

طرح غربالگری سلامت مددجویان بالاتر از۴۰ سال

طرح غربالگری سلامت مددجویان بالاتر از۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه تا پایان سال جاری ادامه دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با پیش بینی اینکه حدود شش هزار مددجوی بالاتر از ۴۰ سال سن تحت حمایت کمیته امداد استان در طرح سنجش سلامت این نهاد شرکت کنند، گفت: طرح سنجش سلامت شامل طرح غربالگری سرطان های سینه، رحم، پروستات و آزمایشات دیابت، چربی خون و تیروئید است.


 کیومرث رحمتی پور اظهار کرد: ماموگرافی، سونوگرافی، آزمایشات پاپ اسمیر و پروستات، چربی های خون، تست های تیروئید و قند خون از اقدامات پاراکلینیکی است که کمیته امداد با هدف سنجش و غربالگری سلامت مددجویان تحت حمایت اجرا می کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح غربالگری سلامت مددجویان تحت حمایت در استان به صورت کاملا رایگان و با بالاترین کیفیت خدمات بین جامعه مددجویی اجرا می شود، افزود: کمیته امداد به منظور اجرای این طرح با بهترین و مجرب ترین پزشکان و مراکز درمانی معتبر در استان کرمانشاه قرارداد همکاری منعقد کرده است.

رحمتی پور ادامه داد:هم اکنون ۵۰ مرکز درمانی در استان اعم از پزشکان خانواده، مراکز پاراکلینکی، آزمایشگاه، سونوگرافی و.. در حال انجام طرح سنجش و غربالگری سلامت مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند.

کیومرث رحمتی پور تاکید کرد: آن دسته از مددجویانی که بیماری آنان در طرح غربالگری محرز و نیازمند انجام امورات درمانی بیشتر باشند جهت پیگیری و ادامه درمان به پزشکان متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد معرفی و هزینه درمان این بیماران بر اساس تعرفه های پزشکی و درمانی توسط این نهاد پرداخت می شود.

رحمتی پور با اشاره به اینکه مددجویان بالای۴۰ سال می توانند جهت شرکت در طرح سنجش سلامت در شهرستان کرمانشاه به پزشکان خانواده و در سایر شهرستان ها به دفاتر کمیته امداد مراجعه کند، اظهار امیدواری کرد: جامعه مددجویی بالاتر از ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در این طرح مهم شرکت و سلامت آنان سنجش شود.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.