محسن هاشمی در دانشگاه تهران:

مرحوم هاشمی در جهت بازسازی کشور پس از جنگ اقدامات زیادی انجام دادند

فرزند مرحوم هاشمی با اشاره به اقدامات مرحوم هاشمی در جهت بازسازی کشور پس از جنگ نیز گفت: در زمان جنگ و با آینده‌نگری که وی داشت چند طرح مهم را عملیاتی کرد.

 به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشكل هاى  گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در  دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع مرحوم هاشمی باعث تسکین آلام خانواده و دوستداران آن مرحوم شد و از مردم تشکر ویژه دارم.
 
وی افزود: در این چند روز پیام‌های تسلیت از سوی مقام معظم رهبری،‌ آیات عظام و دوستداران آن مرحوم صادر شد که نشان ‌دهنده شخصیت مرحوم هاشمی بود.
 
هاشمی با اشاره به مراحل مختلف زندگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: از سال 1337 تا 1342 زمان آغاز آشنایی وی با حضرت امام(ره) بود و در قم مرحوم هاشمی با حضرت امام (ره) همسایه بودند و به همین جهت این آشنایی آغاز و ماموریت‌های مختلفی از سوی امام به مرحوم هاشمی واگذار شد. مرحله بعدی از سال 42 تا57 بود که وی هفت بار دستگیر شد و در این ایام ما به طور مداوم به زندان مراجعه می‌کردیم و سختی‌های زیادی متحمل شدند.
 
وی با اشاره به اقدامات مرحوم هاشمی در جهت بازسازی کشور پس از جنگ نیز گفت: در زمان جنگ و با آینده‌نگری که وی داشت چند بحث مهم را مطرح کردند که از جمله آن تاسیس دانشگاه آزاد، ایجاد پروژه متروی تهران و سایر عملیات‌های عمرانی بود و در دوران ریاست جمهوری نیز تمام تلاش خود را برای بازسازی کشور بعد از جنگ انجام دادند و به مسائل فرهنگی نیز اهمیت فراوانی می‌دادند.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار