از ارزش‌های جهاد مردم افغانستان و مجاهدین دفاع می‌کنم

عطامحمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ و رئیس عمومی اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان به مناسبت فرارسیدن ۲۶ دلو گفت که پیروزی مجاهدین عظیم‌ترین و بزرگترین رویداد تاریخی در کشور است و باید از آن پاسداری صورت گیرد.

از ارزش‌های جهاد مردم افغانستان و مجاهدین دفاع می‌کنم

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عطامحمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ و رئیس عمومی اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان به مناسبت فرارسیدن ۲۶ دلو گفت که پیروزی مجاهدین عظیم‌ترین و بزرگترین رویداد تاریخی در کشور است و باید از آن پاسداری صورت گیرد.

همایشی به مناسبت گرامیداشت از ۲۶ دلو (روز پیروزی مجاهدین و خروج نیروهای ارتش قشون سرخ) در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار گردید. سخنرانان در این همایش پیرامون فضیلت جهاد و مقاومت از دیدگاه اسلام نیز صحبت کردند.

در این مراسم شماری از مسئولان ادارات دولتی، نمایندگان مردم بلخ در مجلس و شورای ولایتی، بزرگان اقوام و محل، فرمانده جهادی پیشین، افسران و نظامیان ارگان‌های امنیتی، فعالان مدنی و شخصیت‌های حزبی اشتراک کردند.

«عبدالفیاض مهرآئین» رئیس دفتر و سرپرست معاونیت مقام ولایت بلخ که در این همایش صحبت می‌کرد، گفت: «شوروی سابق با همت، شجاعت، شهامت و پایمردی مجاهدین شکست خورده و پیروزی جهادگران به تاریخ ۲۶ دلو ورق خورده است.»

در این همایش پیام عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ و رئیس عمومی اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان توسط آقای مهرآئین به خوانش گرفته شد.

آقای نور در پیام خود فرا رسیدن سالگرد پیروزی مجاهدین و خروج قشون سرخ را به ملت افغانستان تبریک گفت و بیان داشت که کشور از حضور اشغالگران شوروی سابق، حدود ۲۹ سال قبل، نجات یافت.

در این پیام آمده است که پیروزی مجادین در برابر اشغال شوروی سابق و ارتش قشون سرخ یکی از عظیم‌ترین و بزرگترین رویدادهای تاریخی در کشور به حساب می‌آید که همه ساله از آن به عنوان روز آزادی و عدالت‌خواهی مردم افغانستان تجلیل می‌شود.

سرپرست مقام ولایت بلخ به وضعیت کنونی افغانستان نیز اشاره کوتاهی کرد و اعلام داشت که پس از پیروزی مجاهدین به دلایل مختلف گروه‌های تخریب گر و تروریست مانند طالبان در افغانستان بوجود آمد و کشور را دچار مشکل ساخت.

رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در این پیام بار دیگر تعهد کرد که از ارزش‌های جهاد مردم افغانستان و مجاهدین دفاع می‌کند و همواره در راستای صلح و عدالت‌خواهی مبارزه جدی را علیه دشمنان انجام می‌دهد.

در همین حال داکتر «محمد افضل حدید» رئیس شورای ولایتی بلخ نیز به جهاد و تلاش مجاهدین برای آزادی و عدالت‌خواهی اشاره کرد و گفت: «افغانستان اکنون در یک شرایط خاص قرار دارد که بسیار پیچیده و مبهم است.»

«مولوی محمود دانشجو» رئیس اداره ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ نیز پیرامون فضیلت جهاد از دیدگان اسلام صحبت کرد و بیان داشت: «رهبران جهادی به گونه سرفراز و موفقانه در دوران مقاومت علیه شوروی سابق مبارزه کردند.»

قابل ذکر است که در این همایش شماری از نمایندگان احزاب سیاسی و بزرگان اقوام نیز در این همایش صحبت کرده و از مردم خواستند تا در برابر دشمنان افغانستان با همدیگر همبستگی، اتفاق، همپذیری، اتحاد و حدت داشته باشند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار