سکوت معاون وزیر در خصوص کسر امتیاز تیم های لیگ برتری

داورزنی:بهتر است اینجا درباره فوتبال حرف نزنیم/ فدراسیون جهانی به میزبانی ایران نمره قبولی داد

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت:فدراسیون جهانی والیبال از عملکرد ما ابراز رضایت کرده است و نمره قبولی به ما داده است.

داورزنی: بهتر است اینجا درباره فوتبال حرف نزنیم/ فدراسیون جهانی به میزبانی ایران نمره قبولی دادبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و سرپرست فعلی فدراسیون والیبال، در حاشیه برگزاری روز پایانی تور جهانی والیبال ساحلی در جمع خبرنگاران ظاهر شد و گفت: این مسابقات برای دومین سال پیاپی با میزبانی ایران برگزار می شود و افزایش ستاره در این رقابت‌ها منجر شده است که از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی ادامه داد: حضور نزدیک به 60 تیم از چندین کشور جهان که در والیبال ساحلی صاحب سبک هستند نشان دهنده این است که ایران قابلیت‌هایی برای میزبانی پیدا کرده که مورد توجه فدراسیون جهانی والیبال است. از آنجایی که ما دو سال دیگر هم میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داریم، در تلاش خواهیم بود که مسابقات با افزایش ستاره مواجه شود.

داورزنی افزود: خوشبختانه مسئولان فدراسیون جهانی که در این مسابقات حضور دارند از نحوه میزبانی ایران رضایت داشته و به ما نمره قبولی داده‌اند. 

سرپرست فدراسیون والیبال ایران درباره عملکرد تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها گفت: تیم‌های ما نمایش خوبی مقابل حریفان خود داشتند و ست‌ها را با اختلاف اندک واگذار کردند. با این حال والیبال ساحلی ایران برای رسیدن به سطح بالاتر نیاز به توجه بیشتری دارد تا در سال‌های بعد تیم‌های ایرانی بتوانند نتایج بهتری کسب کنند. در مجموع استراتژی ما این است که روی جوانان ساحلی‌باز سرمایه‌گذاری کنیم و در سال‌های بعدی تیم‌های ایرانی را در جمع تیم های برتر مسابقات ببینیم.

سرپرست فدراسیون والیبال درخصوص جذب سرمربی خارجی برای تیم ملی والیبال ساحلی ایران، گفت: ما به دنبال این هستیم که والیبال ساحلی در المپیک 2020 نماینده داشته باشیم. برای همین باید از حالا برای آماده‌سازی آن مسابقات تیم را آماده کنیم.

داورزنی با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال بعد احتمال میزبانی دیگری از والیبال ساحلی وجود دارد، گفت: در تلاشیم مسابقاتی را در شمال ایران و در ساحل دریای خزر برگزار کنیم. برنامه ما این است که هر 6 ماه یک بار تور جهانی را میزبانی کنیم. احتمال اینکه تاریخ مسابقات نزدیک به ایام نوروز باشد زیاد است تا هموطنان از این رقابت‌ها استقبال کنند. هدف ما این است که در دریای خزر هم والیبال ساحلی را گسترش دهیم.

وی افزود: تا این لحظه هنوز مسابقات تور جهانی به میزبانی ایران 3 ستاره است اما هنوز مشخص نیست رقابت‌های بعدی چند ستاره باشد.

معاون وزارت ورزش و جوانان، درباره صحبت‌هایی که درباره ژیمناستیک انجام داده است، گفت: در آن مراسم خبرنگاران اشتباه فاحشی انجام دادند و صحبت من به شکلی که واقعیت نداشت منعکس شد. در واقع حسابرس فدراسیون ژیمناستیک یک گزارشی ارائه کرد. من گفتم این نامه بیشتر به مصیبت‌نامه شبیه است تا گزارش مالی اما این موضوع به شکل دیگری مطرح شد.

داورزنی درخصوص کسر امتیاز از تیم‌های لیگ برتری گفت: این موضوعی است که دوستان ما در فدراسیون والیبال باید پاسخگوی آن باشند. این موضوع برای وزارت ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوعات را رصد می‌کند تا اگر می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

معاون وزیر ورزش درباره مدیران دو تابعیتی گفت: در این مورد همه چیز بر مبنای قانون پیش خواهد رفت و ما ملزم به توجه به قانون هستیم. باید بررسی شود که کدام فدراسیون‌ها اینگونه هستند. مجموعه وزارت ورزش این موضوع را ارزیابی می‌کند و جایی که لازم است تغییرات را ایجاد می‌کند.هنوز ورود نکرده‌ایم.

داورزنی با اشاره به اینکه امسال برگزاری یک انتخابات در دستور کار وزارت ورزش است، گفت: وزارت ورزش امسال انتخابات فدراسیون هندبال را برگزار خواهد کرد که اسفند ماه برگزار می‌شود. در سال آینده 16 انتخابات برگزار می‌شود. این موضوع که درباره حضور ابوالحسن مهدوی نامه‌نگاری صورت گرفته است صحت ندارد. 

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت مدیرعامل پرسپولیس گفت: بهتر است اینجا درباره والیبال صحبت کنیم و صحبت درباره فوتبال را به تهران موکول کنیم.

وی درخصوص آغاز تمرینات تیم ملی والیبال با سرمربی جدید، گفت: نظر کولاکوویچ این است که تیم ملی بعد از اتمام لیگ برتر 3 هفته استراحت داشته باشد. ما یا 14 یا 19 فروردین اردوهایش را آغاز خواهد کرد. البته تیم‌های پایه تمرینات خود را زودتر آغاز می‌کنند. تیم امید باید در مسابقاتی که به میزبانی اردبیل برگزار می شود نتیجه خوبی کسب کند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار