اردبیل؛

تولید 400 هزار اصله نهال در پارس آباد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد مغان گفت: سالانه حدود 400 هزار اصله انواع نهال غیر مثمر در ایستگاه بذر و نهال پارس آباد مغان تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ عزیز جمالی افزود: ایستگاه بذر و نهال پارس آباد قادر است علاوه بر رفع نیاز منطقه ، نهال مورد نیاز دیگر شهرستان های استان را تامین کند.

وی با بیان اینکه امسال هفته منابع طبیعی به نام 'همیار طبیعت باشیم' نامگذاری شده ، گفت: برای توسعه فضای سبز ، همزمان با هفته منابع و روز درختکاری افزون بر 20 هزار اصله انواع نهال غیرمثمر از جمله صنوبر، اقاقیا، افرا، ون و انواع نهال های سوزنی برگ از جمله سرو شیرازی و کاج در چند نقطه شهری و دهیاری های تابعه به صورت رایگان توزیع خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد سطح عرصه های جنگلی این شهرستان را یک هزار و 400 هکتار ذکر و اظهار کرد: برای توسعه فضای سبز و جنگل ، حفظ عرصه های طبیعی و نیز احیای جنگل های مخروبه 6 هکتار از حاشیه رودخانه ارس با کاشت نهال های بومی و سازگار با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه جنگل کاری می شود.

جمالی افزود: به زودی عملیات واگذاری حدود پنج هزار هکتار از اراضی محدوده پمپاژ دشت فتحعلی این شهرستان به افراد واجد شرایط آغاز می شود.

وی افزود: این زمین ها به صورت یکپارچه و تعاونی به 16 قشلاق در قالب 6 پلاک به خانوارهای عشایری واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ع




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار