«محله کودکی» رونمایی شد

آیین رونمایی از مجموعه داستان «محله کودکی» در محلِ شهرکتاب فرشته برگزار شد.

 به«محله کودکی» رونمایی شد گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شهرکتاب فرشته، آیین رونمایی از کتاب «محله کودکی» در شهرکتاب فرشته برگزار شد.  

در ابتدای مراسم سید صالح بهشتی مدیرعامل مجموعه شهر کتاب فرشته از حضور و گردهم آمدنِ هنرمندان و سایر حضار در خانه جدید شهر کتاب فرشته به بهانه رونمایی از این مجموعه داستان بیان سپاس داشت و گفت: «شهر کتاب فرشته خانه همه شماست و جایزه فرشته شاید مهم‌ترین و بهترین بهانه برای برگزاری اتفاقات و گردهمایی‌های هنری از این دست باشد. جایزه‌ای که این مجموعه فرهنگی و هنری خود را بانی آن می‌داند و خوشبختانه تا کنون توانسته در میان نسل جوان علاقمند به این حوزه تاثیرگذار باشد. نسل جوانی که شاید فرصت بروز و ظهور استعداد خود را نداشتند و ما سعی کردیم در حد امکاناتی که در اختیار داشتیم این بستر را برای آن‌ها فراهم آوریم. امید داریم که با ادامه این مسیر تاثیر گسترده تری در سطح کشور در این زمینه داشته باشیم.

در ادامه محمد چرمشیر از اعضای هیأت انتخاب این مسابقه سخنانی در ارتباط با آثار برگزیده و کلیت مسابقه بیان داشت: واقعیت این است که روزی که با من تماس گرفته شد و از چنین برنامه‌ای صحبت شد، با خود فکر کردم که یا به نیمه راه نرسیده ماجرا خاتمه می‌یابد و یا نهایتا محدود و به همان دور اول می‌شود. اما خوشبختانه دوره اول و دوم با موفقیت به انجام رسید و در تدارک سومین دوره از این مسابقه هستیم و تاکنون نیز داستان هایی به دستمان رسیده و این اتفاق جای مسرت و خوشحالی زیادی داشته و دارد.

وی در ادامه گفت: به اعتقاد من دور نخستِ این مسابقه دوره بسیار پرباری بود، به رغمِ زمان محدودی که وجود داشت آثار حاضر در رقابت هم از لحاظ حجم و هم از بعد پرداخت موضوع بسیار پخته بود و به نوعی انتخاب را سخت می‌کرد. در دور دوم با وجود اینکه فرصت بیشتری وجود داشت و فضای مسابقه تا حدودی جا افتاده بود، اما به نسبتِ آنچه که در دور نخست اتفاق افتاده بود کمی با افتِ انرژی در آثار مواجه بودیم. نه اینکه کار‌ها بد بودند، اما حقیقتا به کیفیتِ آثار دور اول نبودند. در این میان بیانِ یک نکته مهم است، باز بودنِ در‌ها به روی تمامی جوانان علاقمند و امکان ورود همه آن‌ها به این رقابت به خودیِ خود خوب است، اما به اعتقاد من می‌بایست تمهیداتی اندیشیده شود تا این درِ باز سبب نشود تا از کیفیت آثار سال به سال کاسته شود.

در پایان مراسم، میترا محاسنی از داوران بخش عکس با بیان به اینکه تجربه داوری در کنار محمود کلاری برای من بسیار لذت بخش بود گفت: با نگاه به عکس‌های رسیده به نظر می‌رسد تعریف مفهوم محله کودکی کمی جا نیافتاده بود و بیشتر آن‌ها مربوط به بازی‌های کودکانه بود که این امر شاید مربوط به حال و هوای امروز جامعه باشد که با رشد آپارتمان نشینی، محله کودکی حال و هوای گذشته را ندارد، اما به هر حال این اتفاق هنری و فرهنگی خوب را رقم زد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار