اخراج 117 پناهجوی کوبایی از آمریکا در راستای عادی‌سازی روابط 2 کشور

دولت کوبا از اخراج 117 پناهجوی این کشور از آمریکا از زمان تغییر سیاست واشنگتن در قبال اعطای اقامت به مهاجران غیرقانونی کوبایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کوبا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد دولت آمریکا از زمان پایان دادن به سیاست اعطای اقامت بی قید و شرط به مهاجران کوبایی، تاکنون 117 پناهجوی کوبایی را از آمریکا اخراج کرده است. 

یک روزنامه حزب حاکم کمونیست در کوبا نوشت: از میان اخراج‌شدگان، 2 نفر روز جمعه با هواپیما به کوبا بازگشتند.

"باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا در روزهای پایانی حضور خود در کاخ سفید، در راستای عادی سازی روابط آمریکا با کوبا به اعطای اقامت دائمی به کوبایی هایی که به طور غیرقانونی وارد این کشور می شدند، پایان داد. این سیاست که از حدود 20 سال پیش آغاز شده بود به مهاجران کوبایی که خود را به خاک آمریکا می رساندند اجازه می داد پس از یک سال اقامت دریافت کنند. 

دولت کوبا که تا مدتها با سیاست اعطای اقامت به مهاجران غیرقانونی کوبایی مخالف بود اعلام کرد این سیاست آمریکا باعث افزایش قاچاق انسان از کوبا به آمریکا و تشویق کوبایی ها به داشتن سفرهای خطرناک می شود.

این درحالیست که لغو سیاست اعطای اقامت به مهاجران کوبایی از جانب آمریکا امید بسیاری از کوبایی هایی که رویای زندگی در آمریکا را در سر می پروراندند به باد داد و بسیاری از پناهجویان را در نیمه راه سرگردان کرد.

از زمان تغییر سیاست آمریکا در قبال پناهجویان غیرقانونی کوبا، بیش از 680 مهاجر کوبایی از کشورهایی از جمله مکزیک، باهاما و جزایر کیمن در دریای کارائیب اخراج شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار