ادعای پنس: کاهش تحریم‌های هسته‌ای ایران، تهران را برای تهدید منطقه آزادتر کرده است/ در سایه دولت ترامپ، آمریکا از همیشه قوی‌ترخواهد بود

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست امنیتی مونیخ، اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در اظهاراتی در نشست امنیتی مونیخ اعلام کرد: دونالد ترامپ تضمین می‌کند ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد که بتواند با آن یکی از کشورهای عضو ناتو به ویژه اسرائیل را تهدید کند.

 وی در ادامه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد کاهش تحریم های هسته‌ای ایران،‌ به این کشور آزادی بیشتری برای تهدید منطقه داده است.

پنس ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه خاورمیانه متهم کرد و در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد: ایران منابعی دارد که می‌تواند برای عملی کردن اقدامات مورد نظر خود پرداخت کند. آمریکا به این مسئله پایبند خواهد بود که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد؛ زیرا می تواند با این سلاح، کشورهای ما و متحدانمان در منطقه به ویژه اسرائیل را تهدید کند. 

وی در ادامه بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه آمریکا در منطقه گفت: باید از روسیه درباره توافقنامه مینسک سؤال کرد؛ زیرا تنش ها در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد. باید کشورهایی را که ثبات در منطقه خاورمیانه را برهم می زنند، بازخواست کرد. 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش، با تلاش برای ربط دادن تروریسم با دین اسلام، گفت: باید داعش را با توجه به کشتارهایی که در منطقه خاورمیانه مرتکب شده است، نابود کرد. «تروریست‌های تندروی اسلام‌گرا»، پناهگاه‌های امنی یافته و به اروپا رسیده‌اند. در آمریکا هم بعضی افراد با الهام گرفتن از ایدئولوژی آنها، مرتکب قتل شدند.

پنس افزود: به تقویت تلاش‌هایمان در زمینه امنیت سایبری نیاز داریم. رئیس جمهور دونالد ترامپ و ملت آمریکا درباره تقویت روابط با ناتو خوشبین هستند. پایبندی ما در برابر ناتو همچنان ادامه دارد و همواره از اروپا، که ارزش‌های مشترکی با آن داریم، حمایت می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که همه کشورها به تعهدات مالی‌شان در برابر ناتو عمل می کنند، جهان امروز خطرناکتر از هر زمان دیگری است. ناتو حضور خود را در شرق اروپا تقویت می‌کند.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: در سایه دولت دونالد ترامپ، آمریکا قویتر از هر زمان دیگری خواهد بود. طرحی را برای افزایش بودجه دفاعی به منظور عمل کردن به تعهدات داخلی و خارجی‌مان تدوین می کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار