مرمت مسجد جامع افوشته نطنز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز از مرمت مسجد جامع افوشته نطنز بااعتباری بالغ‌بر 500 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مسجد جامع افوشته نطنز با صرف هزینه 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مرمت و بازسازی شد.

 وی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه مسجد جامع افوشته از بناهای ارزشمند و تاریخی دوره تیموری است و پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که بنای تاریخی دارای آسیب‌های ازجمله وجود نم و رطوبت در کنار سر درب ورودی بوده و همچنین پشت‌بام آن نیاز به اجرای آجرفرش داشت اقدامات و پیگیری‌های لازم در خصوص تخصیص اعتبار انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسی کارشناسان فنی مبلغ 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جهت مرمت این اثر تاریخی اختصاص یافت.

وی افزود: پس از تخصیص اعتبارات اقدامات اولیه در جهت عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه انجام و مرمت این اثر آغاز شد.

یزدانمهر ایجاد کانال دفع رطوبت و زهکش، آجرفرش پشت‌بام، اجرای نمای کاه‌گل، بررسی انجام مطالعات استحکام بنا و عوامل ایجاد نم و رطوبت و بررسی کف سر درب ورودی نمایان شدن کف اصلی را ازجمله اقدامات مرمتی در این اثر تاریخی عنوان کرد.

 مسجد جامع افوشته نطنز به شماره 13645 در تاریخ 15 آبان 85 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.