اردبیل؛

برف و کولاک ارتباط بیش از 700 روستا را با مراکز شهری قطع کرده است

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بارش برف سنگین و کولاک ارتباط بیش از 700 روستا را با مراکز شهری قطع کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی رحمتی افزود: استان اردبیل دارای یک هزار و 555 روستای دارای سکنه است که بارش برف سنگین و کولاک ارتباط بیش از 700 روستا را با مراکز شهری قطع کرده است و پیش بینی می شود تا فردا راه ارتباطی این روستاها برفروبی و باز شود.

وی با اشاره به این که تاکنون راه 418 روستا بازگشایی شده است، بیان کرد: حدود 50 درصد راه های روستایی در استان بدلیل بارش برف سنگین وکولاک همچنان بسته است که با همه ماشین آلات و امکانات برای بازگشایی آنها تلاش می شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت راهداران در شبانه روز گذشته 600 خودرو گرفتار در برف و کولاک را در محورهای مواصلاتی استان امداد رسانی کردند، گفت: همچنین راهداران استان حدود 7 هزار و 336 کیلومتر راه را به صورت رفت و برگشت در این مدت بازگشایی کردند.

رحمتی افزود: در بارش های اخیر 220 تن نمک و شن به صورت مخلوط در جاده های استان استفاده شده است.

وی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نفل جاده ای استان اردبیل با 229 دستگاه ماشین آلات و 441 نفر نیروی انسانی به صورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی استان ارائه خدمت می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.