ادعای هاآرتص: الحاق رسمی بلندی‌های جولان به اسرائیل راه را به روی نفوذ ایران در منطقه می‌بندد

نشریه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی پذیرفتن حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را راهی برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت: به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی و راهبردی جولان از سوی مجامع بین‌المللی راه را برای نفوذ روزافزون ایران در منطقه مسدود خواهد کرد. این روزنامه در ادامه تاکید کرد آغاز به کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا فرصت بی‌نظیری را برای اسرائیل ایجاد کرده است تا بتواند توافق هسته‌ای ایران را به نوعی با به رسمیت شناختن حاکمیت خود بر بلندی‌های جولان جبران کند.

هاآرتص در این باره نوشت: انتخاب ترامپ بهترین فرصت برای اسرائیل است تا برای مقابله با "نفوذ ایران در سوریه"، خواستار به رسمیت شناخته شدن حاکمیت خود بر بلندی‌های جولان و تغییر نقشه خاورمیانه برای فائق آمدن بر واقعیات جدید شود.

در ادامه این مطلب ادعا شده است: "اسرائیل باید راهبردهای خود درخصوص حاکمیت بر منطقه اشغالی جولان را اصلاح کند و دولت جدید آمریکا را برای به رسمیت شناختن حاکمیت تل آویو بر این منطقه راهبردی ترغیب کند تا از شدت نفوذ ایران در خاورمیانه کاسته شود. ترامپ به خوبی از تهدیدات تهران در منطقه اطلاع دارد. وی توافق هسته ای ایران را "فاجعه ای برای اسرائیل" خواند و به خوبی از لزوم انجام اقداماتی برای مقابله با این توافق آگاه است."

هاآرتص در ادامه مدعی شد: "درخواست نتانیاهو از آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان نشان دهنده این خواهد بود که تل‌آویو تنها به تقاضای سلاح های پیشرفته از آمریکا برای مقابله با ایران بسنده نمی کند. این تنها راه حل راهبردی برای انسداد مسیر نفوذ ایران به این منطقه است. به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه جولان تنها خواسته اسرائیل نیست؛ بلکه هر کشوری که خواهان برقراری ثبات در منطقه و جلوگیری از نفوذ روزافزون ایران در خاورمیانه است، حاکمیت اسرائیل بر منطقه جولان را می پذیرد."

در انتهای این مطلب ادعا شده است: دولت ترامپ به طور بالقوه قادر است با روسیه درخصوص اوضاع خاورمیانه مذاکره کند و به دلیل اتکای کامل بشار اسد بر مسکو، امکان تحقق خواسته اسرائیل درخصوص بلندی های جولان محتمل است.

موضوع به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه مهم و راهبردی جولان در سوریه که برای نزدیک به نیم‌قرن در اشغال این رژیم قرار دارد، روز چهارشنبه در دیدار نتانیاهو و ترامپ مطرح شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
شتر در خواب بیند
آخرین اخبار