گفتگوی تلفنی ترامپ با سبسی درباره روابط دوجانبه آمریکا و تونس

رؤسای جمهور آمریکا و تونس در گفتگویی تلفنی، راه‌های گسترش روابط و زمینه‌های توسعه همکاری و مناسبات دو جانبه را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، رؤسای جمهور تونس و آمریکا در گفتگوی تلفنی، راه‌های تقویت روابط دو جانبه را بررسی کردند.

 دفتر ریاست جمهوری تونس جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد الباجی قائد سبسی و دونالد ترامپ روابط تاریخی تونس و آمریکا و زمینه‌های توسعه و تحکیم همکاری و مناسبات دو جانبه را بررسی کردند.

رؤسای جمهور تونس و آمریکا با ابراز خرسندی از روند همکاری دو جانبه، بر تمایل خود برای توسعه این همکاری در بخش‌های مختلف به اعتبار اینکه تونس می تواند به عنوان شریک و متحد اصلی آمریکا نقش مهمی برای تقویت پایه های امنیت، صلح و ثبات در منطقه ایفا کند، تاکید کردند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری تونس، سبسی در گفتگو با ترامپ با اشاره به مشکلات و چالشش‌های امنیتی و اقتصادی در منطقه، تاکید کرد حل این مشکلات مستلزم تقویت همکاری راهبردی تونس و‌ آمریکا در بخش‌های مختلف است.

دونالد ترامپ نیز بر تعهد کشورش برای تداوم  پشتیبانی و کمک‌رسانی به تونس برای مقابله با چالش‌های پیش روی این کشور به ویژه مبارزه با تروریسم، افراطی گری و دشمن مشترک دو کشور تاکید کرد.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود دونالد ترامپ در تماس تلفنی با باجی قائد سبسی، همتای تونسی خود، در زمینه روابط دو جانبه گفتگو خواهد کرد.

ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا با روسای کشورهای مختلف جهان درباره روابط دوجانبه و مسایل بین‌المللی گفتگو کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار