سرپرست پذیرش فرابورس ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار سرمایه ساده‌ترین راه برای ورود به بازار SME

سرپرست پذیرش فرابورس ایران گفت: باتوجه به اهداف استراتژیک بازار سرمایه و فرابورس ایران درخصوص کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، ساده‌ترین شرایط برای ورود شرکت‌ها به بازار SME است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در حال حاضر مسائلی همچون ساختار سنتی سرمایه، نبود انگیزه برای تهیه و ارائه گزارش‌های مالی و عملیاتی، فرار مالیاتی بخشی از بنگاه‌ها، نا آگاهی از وضعیت صنعت، شرکت‌های رقیب، تامین‌کنندگان و هزینه‌های بالای توزیع، توسعه فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است. 
 
سارا سادات اخلاقی سرپرست پذیرش فرابورس ایران در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به الزامات ورود به بازار شرکت‌های کوچک و متوسط افزود: گزارش‌های حسابرسی باید از میان حسابرسان معتمد سازمان انتخاب شوند چرا که بازار شرکت‌های کوچک و متوسط موانعی همچون صورت‌های مالی سودآور را برای ورود به بازار سرمایه از میان برداشته اند . همچنین شرکت‌ها درصورت رعایت اصول شفافیت، داشتن صورت‌های مالی حسابرسی شده می‌توانند به بازار سرمایه وارد شده و از مزایان آن بهره‌مند شوند.

با تصویب دستورالعمل پذیرش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در فرابورس، آنطور که مسئولان این رکن بازار سرمایه عنوان می‌کنند جلساتی به‌منظور پذیرش این شرکت‌ها آغاز شده و تعدادی شرکت نیز در این بازار پذیرش شده‌اند در همین خصوص اواخر سال گذشته نیز شاهد آن بودیم که سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و فرابورس ایران برای افزایش همکاری‌ها برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط و بهره‌مند کردن آن‌ها از مزایای ورود به فرابورس، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا راه‌اندازی این بازار با پذیرش شرکت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار